Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Lambergsfrua - 22 maj 2009 19:52

Ja, så ringde Sonen och berättade att han halkat på en omkullblåst reklamskylt och brytit armbågen! Det blev ambulans till sjukhuset för röntgen och gipsning. Omgipsning med lättgips ett par dar senare. Han berättade: "I verkligheten syns inget vitt alls, hela armen är knallröd .  Varning, varning, hier komme ich!" Mm, han försöker verka hurtig, men jag har brytit benet en gång  och vet hur rackarns ont det gör - aj, aj ,aj!


Hoppas detta läker snart...



Av Lambergsfrua - 22 maj 2009 15:11

Ja, jag vet att jag är tjatig till förtvivlan, men jag kan bara inte låta bli att dela med mig av dessa fastastiska skådespel, som vi bjuds på alldeles gratis. Sen är det något alldeles speciellt med vår- och sommarkvällarnas ljus.


Visserligen är vi inte riktigt inne i juni ännu, men Harry Martinsson beskriver den nordiska sommarnatten på vackert i sin dikt Juninatten - ja, så vackert att jag ryser. Framför tycker jag om den sista versen:


Nu går solen knappast ner,
bländar bara av sitt sken.
Skymningsbård blir gryningstimme
varken tidig eller sen.


Insjön håller kvällens ljus
glidande på vattenspegeln
eller vacklande på vågor
som långt innan de ha mörknat
spegla morgonsolens lågor.


Juni natt blir aldrig av,
liknar mest en daggig dag.
Slöjlikt lyfter sig dess skymning
och bärs bort på ljusa hav.


 








 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards