Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 23 juni 2009

Av Lambergsfrua - 23 juni 2009 17:26

I dotterns trädgård (ja, trädgården tillhör ju även svärsonen och barnbarnet) är pionerna på gång och på andra håll har de redan slagit ut. Har väl lite att göra med sort och hur solen träffar.

Av Lambergsfrua - 23 juni 2009 16:59

Igår var det strålande sol. Kändes nästan som den första riktiga sommardagen!  Vi var bjudna på middag hos dottern med familj och kunde sitta på altanen utan att behöva koppla på infravärmen:)


Måltiden inleddes med minikrustader fyllda med skinksallad. Till det ett glas jordgubbsbubbel - ja, eller två då. Sen stegade barnbarnet ut med ett fat egentillverkade köttfärsfyllda piroger och därtill Ceasarsallad! Elegant dekorerat med små penséer - både vackert och gott!


Jag måste tillstå, att vi blev ganska imponerade! Jag menar, först ska ju köttfärsröran tillagas, sen ska degen sättas, jäsas och kavlas ut.  Ut med röran på degrundlarna, vika, trycka ihop kanter, pensla - och skjuts in i ugnen!


För mina kokkonster är det där alldeles för många moment, som jag skulle kunna misslyckas med, så jag har aldrig ens försökt. Men han hade lyckats - och det var supergott!


Till detta serverade han svalt vitt vin - utom till Mannen i Mitt Liv, som  bara dricker vitt under knivhot :) Fniss, fniss! Lätt överdrift, men ni fattar vad jag menar. Rött ska det vara.

 

Av Lambergsfrua - 23 juni 2009 13:00

Jaha, så blev jag då förevigad med min nya permanent. De tre första fotona ville jag bara inte kännas vid. "Ja, men vaddå? Du ser ju ut så där!" sa Mannen i  Mitt Liv med ett glatt flin - varvid jag brast i skratt. Och han knäppte! Här ser det ut, som om jag bara har hår på ena sidan, men det finns faktiskt lika mycket på andra sidan också:) Fniss...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards