Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Babyslända kanske - Baby Dragon fly maybe?

Av Lambergsfrua - 24 juni 2009 22:11

Näe då, inte var det nån helikopter inte. Nån slags slända förmodligen. Jag vet inte så noga, men den stackarn har fastnat i det konstfulla nätet, som husspindeln  så idogt spinner upp utanför vårt vardagsrumsfönster - trots att jag tar bort det med jämna mellanrum.


Vet inte varför jag bryr mig. Spindlarna var här före oss och de tänker sannerligen inte flytta, bara för att jag envisas med att riva deras nät. Jag gillar inte spindlar, men de håller sig åtminstone utanför fönstren - för det mesta... 

 
 
Berith

Berith

25 juni 2009 08:05

Det går en obehaglig rysning genom kroppen då jag mötr en spindel , trots att de är så små...en det gäller att hålla god min , de har ju också rätt att vistas i trädgården..men inomhus då är de inte alls välkomna , ...*ryser* ..men jag vill ju inte göra dem illa , så jag försöker bära ut dem på en sopskyffel..trots att jag känner obehag över dessa små liv..men jag har inte hjärta att trampa ihjäl dem heller =)

Ha en bra dag !!
Kramen Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 juni 2009 09:32

Vilken liten helikopter ser ut att den skall störta på hustaket hehehe, ser ut som en harkrank, eller är det en slända ? ja ja, vingar har den ju :-)

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 juni 2009 10:55

Håller med dig Berith! Jag tycker också spindlar är äckliga. Är de små, kan jag nog ta kål på dem med en sko. Är de stora tillkallar jag Mannen i Mitt Liv, som förpassar dem tillbaks till friheten utanför fönstret - medan jag står och ryser. Usch!

Ja Ruth, vad det egentligen är för insekt vet jag inte. Är inte så hemma i insekternas värld - men vackra skira vingar har den i alla fall:)

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 juni 2009 20:17

Ja, det ser ut som någon slags slända.
Stackarn som fastnat i husspindelns nät...
men så är det i naturen...
Jag gillar heller inte spindlar och är så glad när de stannar utanför.
Ha en fin fortsatt kväll och dag imorgon i det fina sommarvädret.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 juni 2009 22:48

Tack, Inger Maryissa! Jag gillar ditt namn - Maryissa. Är det ett smeknamn eller en fiffg sammandragning av Mary och något mer? Jag tycker det är intressant med namn. Själv heter jag Ing-Gun, vilket är ett fornisländskt namn. Men det visste inte mamma. Pappas var skånepåg, hans favoritfaster hette Ingar och i Skåneland fanns också den omtyckta sagoberätterskan Sago-Gunnel. Först hade mamma tänkt sig Ingar-Gunnel, men då protesterade pappa. Det är jag väldigt tacksam för idag:) Ing-Gun är tillräckligt udda som det är.
Kram,

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Ragnvi

Ragnvi

29 juni 2009 10:30

Hej igen! Ville bara tala om att jag har lagt in dig som länk hos mig! OK?!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards