Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Gryningsljus - Light of dawn

Av Lambergsfrua - 25 juni 2009 12:21

När jag var uppe i natt på en liten nödvändig (vitsigt, fniss!) tur vid  halv tre, blev jag sen bara tvungen att stanna vid fönstret och njuta av skådespelet som bjöds. Larvade iväg efter kameran och knäppte en bild. Men fotot  ger inte verkligheten riktig rättvisa. Allra helst som mitt fönster inte är nyputsat...

Men strunt i det - gläds och njut av färgspelet:)

 
 
Berith

Berith

25 juni 2009 17:11

Vilken underbar gryningsbild =)
Här är det ljus hela natten denna tid på året , men om några veckor då har även vi vackra gryningar att skåda ...

Ha en bra eftermiddag ,
kramen Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

25 juni 2009 20:38

Vilken härlig utsikt ni har från ert hem!! Och visst är sommarnatten ljuv och vacker! Bor ni högt upp i ert hus?? Eftersom du får så storartade vyer...

"Helikoptern" var häftig!! Måntro det sitter nå´n liten digitalkamera framme i "nosen" - storebror ser dig....

Du har helt klart ett barnbarn, att vara stolt över!! Det är lite konstigt, när dom blir "vuxna" - dom gick ju nyss omkring med blöja... obegripligt...

Sommarkramar

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

25 juni 2009 21:58

Vilken vacker utsikt du har från ditt fönster, så många ljusfenomen i natten..

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 juni 2009 22:40

Tack för alla snälla kommentarer:) Lite avundsjuk är jag allt på Berith som har ljus hela natten nu, men det har ni uppe i norr nog fått som kompensation för den mörka vintern.

Ja Stinalill, vi bor högst upp på gaveln i ett fyravåningshus med utsikt över vatten åt två håll. Vi känner oss mycket lyckligt lottade och stortrivs. Och visst var det lite synd om insekten med de skira vingarna - i morse fanns det inte ett spår av den...
Ja, det känns som tiden rusar iväg. Ena dagen står man och visar barnbarnet, hur man viker en "loppfångare" (viktigt kunskap!). Nästa dag leder han mormor rätt i datorns finurligheter och irrgångar. Ja ja, det ska väl så vara:)

Nä, man borde egentligeninte sova, när natten är så vacker, men vet du Ruth, då skulle jag troligen aldrig orka med det dagliga livet - som att blogga t.ex:)
Soliga kramar till er alla tre!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

26 juni 2009 15:02

Bilden är härlig!!
Nu har jag läst igenom dina sista inlägg och haft en trevlig stund, säger som du hit kommer jag tillbaka
Ha det gott

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

26 juni 2009 19:23

Vilken utsikt. Vore jag vid ett fönster med sån fin vy skulle jag nog glömma bort varför jag är på fötter den tiden. *skrattar* eller så vars det redan klart !!!
KRam på dig

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ragnvi

Ragnvi

27 juni 2009 06:50

Morning o tack för titten in till mig! Välkommen tillbaka!
Attans trevlig blogg du har, jag återvänder väldans gärna!
Kramen o trevlig helg!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Berith

Berith

27 juni 2009 09:27

Titar in och önskar dig en bra dag och en trelig helg i värmen!! =)

Kram Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Stinalill

Stinalill

28 juni 2009 21:22

Antar att frun är iväg på nå´n utflykt igen?? Eller så är det så varmt, så du ligger i sängen och bara flämtar?
Hoppas du snart är tebaks på bloggen...
Varm kram från

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Yang

Yang

30 juni 2009 00:44

Snygga bilder! Här är en bloggare som också åker på pensionärsbiljett. Vi är många tror jag...och blir bara fler och fler...

http://blogg.expressen.se/gardinerna

 
Berith

Berith

30 juni 2009 10:28

Tittar in ochönskar dig en bra dag !
Kramen Berith =)

http://maxmax.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards