Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under juni 2009

Av Lambergsfrua - 19 juni 2009 22:28

Den här lilla näpna damen träffade vi vid midsommarfirandet i Mariebergsskogen här i Karlstad. Jag fick den stolta unga mammans tillåtelse att fotografera hennes lilla docka.

Av Lambergsfrua - 18 juni 2009 23:19

Vad det har skvalat ner från himlen i kväll! Dagvattenbrunnarna kunde inte inte ta emot all nederbörd...

Av Lambergsfrua - 18 juni 2009 16:54


...önskar jag alla bloggarvänner och tillfälliga besökare. Hoppas vi slipper regn...:)

Av Lambergsfrua - 15 juni 2009 21:48

Vi har både gula och vita näckrosor i - hm, ja ok då, TJÄRNEN (suck!). De gula tycker jag ser lite fåniga ut med sina små knubbiga blommor på långa skaft - fast färgen är härlig! De vita som brer ut sig på det mörka vattnet är mer i min smak. Utseendemässigt, alltså.


Egentligen tycker jag inte alls om näckrosor. I alla fall inte det som är under vattnet. Minns fortfarande med fasa, hur jag som barn simmade i en sjö och hamnade bland näckrosor. Långa starka stjälkar som slingrade sig runt armar och ben. Trodde nog, att de vackra blommorna flöt på ytan och sen var det inget mer. Insåg för sent att de faktiskt satt fast i botten... Usch och fy och skräck! Men vackra är de!

Av Lambergsfrua - 15 juni 2009 21:46

Ja ja, jag vet - tjärn. Hur som helst lyser det gult av ståtliga svärdsliljor i strandkanten.

Av Lambergsfrua - 15 juni 2009 21:43

Snigel! Usch vad slemmigt och äckligt kanske är den första reaktionen. Men tar man sig tid att titta närmare, så är det en otroligt vacker skapelse - men lika otroligt l-å-n-g-s-a-m:)

Av Lambergsfrua - 15 juni 2009 21:41

Vid en längre promenad med våra stavar i går, kände vi den söta doften från det här fältet med blommande hundlokor, långt innan vi över huvud taget såg det.

Av Lambergsfrua - 13 juni 2009 19:18

Säg Hälge och vi ler brett - älgen i våra hjärtan:) I Nusnäs mitt bland alla dalahästar hittade Mannen i Mitt liv den här musmattan - och gjorde slag i saken. Han brukar inte vara impulsiv, men när det gäller Hälge så...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards