Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 15 juli 2009

Av Lambergsfrua - 15 juli 2009 21:43

Dagen har varit ganska solig med upp till 22 grader - med andra ord en riktig skön sommardag. Vid halv niotiden i kväll kom regnet och mitt i alltihop  glimtade solen fram i de mörka molnen, medan regnet fick sjön att koka -  och allt blev till en underbar tavla:)


På tal om väder såg jag, att den officiella temperaturen i Karlstad igår var 13 grader. Tror nån det, när mätstationen ligger vid flygplatsen en bra bit norr om stan!  Där åskade  och regnade och skvalade det, varför temperaturen sjönk betydligt. Här i stan hade vi 20 grader. Ganska stor skillnad vill jag påstå - rätt ska var rätt. Här i stan bor ca 80.000 personer, hur många bor vid flygplatsen??? Jag tycker mätstationen skulle vara placerad nånstan här i centrum.


Idag har vi svirrat runt i olika butiker på stora shoppingcentret Bergvik. Vi ska ha gäster i helgen och behövde bunkra upp lite av varje, både mat och dryck. På Systemet var det knökafull, när vi stegade in genom dörren, men den effektiva personalen betade snabbt av köerna. "Jamen det var norrmän som shoppade inför helgen," förklarade  en anställd  vänligt. "De kom med buss". Våra kära nabor ger gott klirr i kassorna i affärer här i gränstrakterna. Bäst går det väl för Töcksfors och Charlottenberg, men där finns inget IKEA - det finns i Karlstad! Det lockar och generar flera inköp på andra håll.


I morgon bär det iväg till sjukhuset för Mannen i Mitt Liv (MIML, kort sagt!) ska ta bort lite mera runt den där "plutten" som togs bort för någraveckor sen - för säkerhets skull. Vi gillar säkerhet, så det är OK. Som alla de andra gångerna följer jag med ända in i operationsrummet och sitter knäpptyst på en stol i hörnet. Inte för att MIML är skraj, men vi har kommit underfund med, att fyra öron hör bättre än två, när läkaren ger sina k0mmentarer - även om vår hörsel måste förstärkas med tekniska hjälpmendel;)  Läkaren tycker faktiskt det är positivt, så än har jag aldrig blivit utkörd :)


Sov gott alla go'a bloggarvänner!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards