Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Lambergsfrua - 16 juli 2009 19:33

Mannen i Mitt Liv har problem med malignt melanom. Hittils har det varit fyra riktigt allvarliga "incidenter" sen femton år tillbaka . Där emellan 13,  som inte varit maligna. Nu var det dags igen. Senaste "plutten" på armen hade en "otrevlig attityd" och mer skulles tas bort " för säkerhets skull". Jag gillar att de är så noga, men kul är det inte.


Först var läkaren försenad, vilket sköterskan kom ut och bad om ursäkt för. Bra!

Sen fixades allt för operationen. Mannen i Mitt Liv placerade på en brits. Nu var det dags att ta en cm på var sida om förrra såret plus ner till muskelvävnaden på djupet När läkaren började karva, visade det sig att bedövningen inte räckte. Ny spruta och nytt karvande. Då kom läkaren tydligen på ett blodkärl - blodet sprutade och operationen fick avbrytas för hopträckling av det kapade blodkärlet. Stor pöl på golvet, som doldes med någon slags "blöja". Mannen i Mitt Liv såg inte, men kände hur blodet rann nerför armen :( OK, jag såg...


Sen gick allt bra 0ch tio stygn och ett tryckförband senare knallade vi ut i solskenet. Tacksamma över att det finns hjälp att få:)


Kramar till alla go'a bloggarvänner!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards