Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Lambergsfrua - 17 juli 2009 22:06


I morgon kommer Dottern,  Svärsonen och Barnbarnet nämligen hem igen efter en nästan månadslång semster i Florida! Underbart! Och de har haft det så bra och laddat batterierna med sol, bad och massor av trevliga upplevelser. Tack vare mail och Facebook har vi kunnat följa dem på avstånd och redan sett många av deras foton.


Men nu blir det på riktigt - yepee!


Av Lambergsfrua - 17 juli 2009 22:00


I dag mår MIML riktig bra,  utom när han av någon anledning råkar stöta till den opererade armen - då hoppar det svavelosande grodor ur munnen på honom ;) Inget som lämpar sig för känsliga öron eller i skrift...


Vi ska ju som sagt ha gäster i helgen, gäster som inte varit här,  sen vi flyttade hit för sju är sen. Vi har naturligtvis haft kontakt via mail och telefon, men det är ju inte riktigt samma sak som att mötas öga mot öga. Under sommarveckorna har jag inte besvärat snabeldraken så värst mycket, men nu åkte den fram och fick fara runt med dunder och brak. Man vill ju visa upp hemmet från den bästa sidan, eller hur? Det är där jag aldrig lär mig! MIML lider inte alls av den här sjukan - allrahelst nu med justerad arm;)


I stället för att bara städa av som vanligt, har jag dammat och fejat och putsat idag. Jag har väl varit lite hemmablind och nu kändes det, som om fjäll föll från mina ögon. Jag såg hemmet med gästernas ögon! Där var ju en skavank och där var en fläck och visst måste väl den där duken få sig en omgång med strykjärnet. Varmt var det och svettig blev jag. Nä förresten svettig låter så...hm...ofräscht Hörde en gång på film hur en dam med svettpärlor på nosen sa, att hon var ECHAUFFERAD.  Det låneorden från franskan gillar jag. Det låter ju nästan som något - tja, elegant:).


Men nu är det fint härhemma igen och jag känner mig sååå nöjd med mig själv! Glorian hänger allt lite på sne' över ena örat ;)


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards