Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Lambergsfrua - 13 juli 2009 21:51

Genom att adoptera denna droppe och placera den på din hemsida/blogg,

visar du sympati för alla utnyttjade barn, som finns på vår jord.

Droppen är en symbol för alla tårar, som fälls jorden runt av barn som lider i sin ensamhet. Jag fick idén från Berith som fått den från sin bloggvän Carri.

Tänk om bara en liten bild och tanke kunde hjälpa...


Sen säger jag som bloggvännen Lowa: Kom ihåg att reagera om ni misstänker att barn far illa!


Av Lambergsfrua - 13 juli 2009 12:08

Eller kanske jag borde säga kommentatorskor :) För det verkar som om det är mest kvinns som bloggar - i alla fall när man kommit upp i mogen ålder. Förresten kallade jag kallade mig själv för medelålders, tills jag hade fyllt 60 - vilket ju innebär att man skulle bli så där 120 år... *fniss*. Men inte kände jag mig gammal inte  och gör  det inte  idag heller - utom när jag gått ner på knä och ska upp igen... suck!


Hur som helst, jag vill bara tacka varmt och hjärtligt för alla trevliga och postitva kommenaterer, som ni go'a bloggerskor skriver här! Jag rodnar blygsamt och slickar i mig som en katt. *mjau*


Solen skiner! Härligt för Värmland och Dalsland fick regn i övermått de senaste dagarna. Såg att Åmål fått 142 mm med översvämningar och raserade järnvägar som följd! Man kunde lika gärna ställt sig under ett vattenfall ;)


Snart dags att gå till jobbet. Jodå, jag och Mannen i Mitt Liv jobbar faktiskt varje måndag eftermiddag på ett reklamkontor. Roligt med arbetskamrater, lite extra klirr i kassan ger det förstås och vi har inga problem att ta ledigt om det skulle behövas - och det gör det ju ibland nu på sommaren. För övrigt i veckorna besvärar vi inte arbetsmarknaden ;)


Ha en fin dag alla!

Av Lambergsfrua - 11 juli 2009 11:53

"Skynda dig och kom hit!" ropade Mannen i Mitt Liv från andra rummet och jag ilade (nåja) dit i tron att det hänt något med honom. Nejdå, inte med honom som tur var -

men på fönsterblecket satt den här ruggiga kajan och vill helt tydligt in under tak. Kraken! Den satt kvar en bra stund och  såg riktig bedjande ut tyckte jag, som har lätt att fömänskliga djur och alltså ger dem både hjärna och känslor.


Om det regnar? Jo men visst! Det är tredje  dagen i rad nu...Men det går ingen nöd på varken mig eller Mannen i Mitt Liv.  Vi har fullt upp att pyssla med inomhus också.

*sa hon lätt trotsigt*


Jag får väl säga som en intervjuad campare sa: "Jag tänker inte vänta på solen. Jag gör det jag tänkt göra i alla fall."  Ja, det var väl klokt och moget sagt *fniss* . Det är bara att konstatera, det här är en typisk svensk sommar:)


Ha en bra dag alla ni, som tittar in här - antingen det regnar på er eller solen skiner på er  :)

 

Av Lambergsfrua - 10 juli 2009 22:26

 Tydligen inspirerad av en regning sommar skrev Anna Maria Roos:


Två små troll bodde i ett såll.
"Det regnar", sa trollet Murr,
"det regnar hela dagen."
"Det är tråkigt", sa trollet Plurr,
"för jag förkyler magen.

"Regn, regn, regn - var ska man få hägn?

"Vi måste", sa trollet Murr,
"vårt tak med lera täta."
"Ja, det är rysligt", sa Plurr,
"att sitta i sådan väta!"


Ler, ler, ler - de samlar mer och mer.
De smetar och smaskar på,
tills det blir tätat sållet.
"Nu har vi det bra ändå",
sa Murr, det äldre trollet.


Två små troll satt under sitt såll.
"Nu har vi det gott", sa Murr,
"om än det regnar hela dagen!
"Ja, nu är det bra", sa Plurr,

"och tänk jag blev bra i magen!"


 Snacka om förnöjsamma små parvlar! Vi har hela tak över huvudet och slipper älga ut och leta lera för att täta det;)


Ja, idag har vi haft i det närmaste dagsregn. Vaknade till smatter mot fönsterrutan och så har det hållit på hela dagen med ett kort uppehåll i eftermiddags - och sen pölade det på idag.


Trots det fick vi till vår förvåning se två unga grabbar hoppa i vattnet vid båtbryggan, plaska runt en stund och sen skutta upp igen. Rejält uppfräschade kan man tänka sig :) Deras två kompisar stod redo med badhanddukar. Jag huttrade bara jag tittade på dem.


Bidrar med en översvämmad gata - fast det är inte hos oss som tur är :)




Av Lambergsfrua - 9 juli 2009 20:13

Kolla bara här vad det regnade! Han måste känt sig tvungen att sjösätta - av någon outgrundlig anledning...

Av Lambergsfrua - 9 juli 2009 20:02

Ja, ibland undrar man ju. Varför i allsin dar sjösätter man sin båt mitt i hällande regn???  Men det gjorde den här mannen. Som jag alltid har sagt - det finns folk till allting... Och tur är väl det :)

Av Lambergsfrua - 9 juli 2009 19:56


Måste bara få visa den här bilden, fast jag är lite sent ute.

Kanske det var för att fira USA:s nationaldag, som himlen visade sina vackraste färger vid solnedgången här hemma. Vi tänkte på dotter Maria med familj, som firade dagen med bl.a.  parader, korvätartävling och ett hejdundrande fyrverkeri i Fort Myers Beach i Florida. Ja, korven överlät de åt andra att  äta, men de tittade på i alla fall :)


Av Lambergsfrua - 9 juli 2009 15:40

Idag har jag köpt en kombinerad platt- och locktång. Ja, den där plattfunktionen lär jag väl aldrig behöva - det har jag liksom inbyggd sen födslen *fniss*. Däremot kan de permanentade stråna behöva lite extra hjälp då och då. Har provat den och det blir nog bra. Rullandet kräver lite teknik bara, men det lär jag mig nog snabbt *flin*


Här är det regn, regn och mera regn idag - och plus 12 :( Men då kan man sitta inne vid datorn utan att ha dåligt samvete :)


Ha en skön kväll allihop!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards