Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Fy attans för hosta - men annars är det bra!

Av Lambergsfrua - 19 augusti 2009 15:34

Förkylningen ger sig, tårna sitter där de ska och solen skiner - men rackarns vad trött man blir efter att ha hostat sig igenom ett par dagar. Ja, naturligtvis hostar jag inte en hel dag i sträck, men attackerna känns l-å-n-g-a. Nåja det går över och jag har mycket roligt att se fram mot de närmaste dagarna.


Barnbarnet var här igår. Alltid lika trevligt. En av hans kompisar kom också hit och vi åt lunch tillsammans innan ungdomarna gav sig härifrån.


Så kommer Sonen på besök i morgon för att umgås med hela familjen och sen fira min födelsedag: Vi var ju så listiga, att vi gav honom en tågbiljett hit, när han fyllde år i juli *fniss*


Nejdå, jag fyller inte jämnt. Jag vet att många tycker  det är fånigt att fira åldrandet, men det har jag aldrig haft några problem med. Jag tycker det är trevligt med uppmärksamheten och framför allt tycker jag det är roligt, när vi får tillfälle att träffas allihop. Det blir ju tyvärr inte så ofta, när man bor på olika håll i landet.


Mannen I Mitt Liv har redan "presentat" mig två vackra orkidéer lite i förskott. Trevligt initiativ som bör uppmuntras;) 


Ha det gott alla bloggarvänner -  och alla andra som tittar in här!

Solig kram!



 
 
Berith

Berith

19 augusti 2009 18:28

Oj så vackra !!
Huvudsaken är ju att man själv trivs med sin ålder ;))
Vi har två långt bort ...så det gäller att passa på att umgås då man har möjlighet =)
Ha en mysig kväll !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

19 augusti 2009 21:37

Men då få man allt ta och gratilera Frua på födelsedagen imorr´n!! Grattis, grattis! Hoppas du får en fin födelsedag med både paket och tårta!! Blomma har du redan fått - rysligt vacker!
Och så kan jag konstatera, att både du och jag är Lejon alltså!!
Födelsedagskramar till dig!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
stinalill

stinalill

19 augusti 2009 21:40

PS Inte firar man väl åldrandet?? Man firar väl, att du blev född!! För det är ju verkligen en anledning att fira!!

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

19 augusti 2009 22:15

Oj, vad snäll man du har då !!! Det är inte dåligt att komma hem med en sån fin blomma. Var får man tag på såna män?? *fnissar*
Ha det riktigt gott både nu och när du fyller.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

19 augusti 2009 23:19

Så vacker orkidé så rik på blommor, så gullig gubbs du har, kan inte minnas när min gubbe kom med blommor till mig. Får gratulera dig på den kommande födelsedagen och hoppas den blir trivsam på alla set och vis..

Fodralet är propert och verkar som nytt ingen kan ana dom åren som flytt.

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 augusti 2009 10:58

Åh men tack allihop! Jo, visst har jag en snäll gubbe. Och visst är det kul att fylla år;)

Berith: Jag trivs för det mesta med min ålder. Jag tänker egentligen inte så mycket på den. Det är mest när, när jag tittar till i en spegel eller känner, att orkar tryter snabbare än förr - men det är inte så ofta *sa hon beskäftigt*

Stinalill: Från ett lejon till ett annat - visst firar vi att vi föddes. Med flaggan i topp, eller hur!?

Medresenärskan: Ja, såna gubbs växer väl inte på trän - men jag hittade honom inte i ett träd heller utan hos en god vän i Nynäshamn. För över 50 år sen:)

Ruth: Den där avslutande lilla versen tycker jag är helt strålande! *Fniss, fniss* Den ska jag komma ihåg.

Varm och glad kram till er alla fyra!








http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

20 augusti 2009 20:06

STORT GARTTIS IDAG PÅ DIN FÖDELSEDAG..HURRA..HURRA. Jag antar att den är idag 20:e...!?

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lowa

Lowa

22 augusti 2009 21:11

härligt med födelsedagar och lejon :) Grattis! Grattis!

http://www.lova.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards