Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Lambergsfrua - 20 augusti 2009 16:41

Vilken fantastisk överraskning jag bjöds på igår, dan före dan! Kom hit kvart i fyra prick och ta på er oömma kläder, långbyxor, gå-skor, keps *har jag ingen* , varm jacka och lämna plånboken hemma! *sympatiskt drag* sa Svärsonen. Eftersom jag lider av ett visst kontrollbehov, försökte jag få reda på lite mer fakta. Nix!


Solen strålade från en klarblå himmel, det var många plusgrader - så långbyxorna värmde gott, när vi mötte resten av familjen på utsatt tid. De släpade på kylväska och många kassar med väl dolt innehåll. Det kunde alltså inte handla om någon långpromenad med den lasten.


Vi luffade ner till Inre hamn - alltså handlade det om någon slags båttur. Båtbussar finns i stan, men där kan man knappast äta medhavd matsäck ombord. Men den båtbuss som dök upp var totalt ointressant för familjen. Hmm?


Efter några minuter gled en STOR vacker motorbåt in till bryggan med glatt viftande vänner till Dottern och Svärsonen ombord. Grattis i förskott och välkomna ombord! Vilket var lättare sagt än gjort. Mina sjöben är inte vad de en gång har varit. Väl ombordbaxade stoppades vi in i flyvästar av varierande tjusighet och bärkraft. Jag kom osökt att tänka på Berlinersylta - ni vet en sån där köttrulle  som hålls ihop med snören ;)


Så bar det iväg på en härlig tur genom Vänerskärgården ut till Västra Långholmens stora fina båtbrygga.  Där tömdes kylväska och kassar  på sitt innehåll och diverse läckerheter dukades fram på bordet. Vi var helt ensamma därute förutom en fiskgjuse som inspekterade oss från ovan.


Vi gjorde en liten promenad på öns klippor bland blommande ljung och susande tallar. Återvände hemåt i solnedgången efter en helt underbar och  otroligt lyckad dag. Tusen tack familjen och de goda vännerna!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards