Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2009 19:26

Jag bara stirrade mållös. Jag drog ut en bärbar dator ur paketet! Så hett efterlängtad, men jag är också realist och har ansett det för dyrt att köpa. Jag blev faktiskt tårögd. Mina underbara "ungar" (ja kära Svärson, jag räknar in dig där också).


Det där med ny kläder betydde att de "stylat" locket med en bild med Floridamotiv  i skinn. Vi är alla helt sålda på Florida, som vi alla besökt åtskilliga gånger och där vi faktiskt ägt en lägenhet så kallad condo.

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2009 19:20

Ett stort paket från Dotter, Svärson, Son  och Barnbarn bars fram och följande dikt lästes upp:

Detta är visserligen inget som hetsar,

men snart så rör du dig i finare kretsar.


Gammalt blir som nytt med solkyssta kläder,

även om de är av skinn och inte av läder.


Vår present finns nog redan i ditt minne,

kanske till och med på en liten liten pinne.


Bokstäver i mängder, bilder på rad,

Vi hoppas du ska bli riktigt, riktig glad.


Jag kunde inte gissa ett skvatt. Vaddå solkyssta kläder men inte av läder.

Jag uppmanades att absolut inte vända på paketet, när jag skulle öppna det - vilket inte var helt lätt.

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2009 19:09

Tro inte att det var slut med detta! Vid återkomst från räkfrosseriet hade vi lite quality time med Sonen innan vi alla gick över till Dottern med familj för att fira ännu mer :) Barnbarnet gav mig en häftig röd datamus, som förvånade mig lite. Inget fel på min datamus, men han förklarade ivrigt hur bra den här var, allra helst när han ville spela spel på min dator... Jaha??


Sonen gav mig en bok av  Sten Sture Skaldeman: "Ät dig ner i vikt - praktisk viktminskning för feta män och runda kvinnor". Han ursäktade sig med att jag inte alls var för rund *hmm* , men han har en god vän som tappat åtskilliga kilo med hjälp av den här boken. Oavsett vad man tycker är det en mycket tänkvärd och klart  intressant bok. Jag har redan börjat läsa den...


Sen festade vi på på räkor, kräftor, vitlöksbröd och en härlig västerbottenspaj med gott vin till. 

Av Lambergsfrua - 21 augusti 2009 19:02

Dagen började med att MIML tände levande ljus och kom in med frukostbricka. Där låg ett par önskade presenter i glittriga paket.


Framåt lunch tog vi med Sonen på en biltur till Café LIljenäs i Värmskog. Stället är känt för sina fantastiska räksmörgåsar och det ville vi bjuda på till lunch. Stället ligger så vackert med altan ut mot sjön. Tyvärr började det regna, men som tur är finns det tak över altanen, så vi fördrog att sitta där i stället för inomhus.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards