Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 13 september 2009

Härlig höstsöndag!

Av Lambergsfrua - 13 september 2009 16:32

När jag drog persiennen i morse *nåja, vid niotiden kanske är förmiddag* fick jag se de här två kanotisterna ge sig ut mot Vänern. Den blåa kanoten ser vi nästan varje morgon, när den ger sig ut på vad vi tror är en motionstur. De senaste dagarna har den vita kanoten gjort sällskap. Verkar vara en trevlig träningsform - även om jag numera skulle ha svårt att ta mig både i och ur en så rangligt flytetyg Flört


Sol, drygt 16 och en frisk nordan - så ser dagen ut från Karlstads horisont.  Mannen I Mitt Liv och jag stavade oss runt i omgivningarna före lunch och valde en rutt med minsta möjliga motvind ;)  Eftermiddagen har gått behagligt avslappat tempo.

Önskar alla en fortsatt skön sensommarsöndag - och en bra start på veckan som kommer!

Kramar!


 



 
 
Berith

Berith

13 september 2009 19:12

Vilket underbart höstväder vi haft idag=))
Ha en mysig kväll !
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

13 september 2009 22:50

Bor ni så fint intill vattnet ? vilken lycka. Så fint det blir när man sätter in en större bild att klicka på, man får ut så mycket mera av fotot då.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
AtomicHarbor

AtomicHarbor

13 september 2009 23:44

http://www.boni.se

 
Cina

Cina

14 september 2009 07:41

Tack så jätte mycket för din Grattis hälsning i min blogg!
Kom gärna tillbaks!
Ha en fin dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

14 september 2009 10:48

Vilken härlig bild du fick på morgonen ;)

Jag skulle inte heller kunna ta i så numera med alla skador man ådragit sig genom åren.

Vi har också solsken fortfarande. Värmland är ju så vackert.

Ha en fin måndag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
AtomicHarbor

AtomicHarbor

14 september 2009 12:40

Hej Frun :=D

Ja...det såg inte ut att ha blivit nån kommentar igår, så vi tar den idag istället.

Ne, bilden är brillans ny. På min hemsa har jag fler. Gillar svartvita bilder, iallafall vissa.
Att skildra en solnedgång i svartyvitt är ju knappast en höjdare.

Vi hörs Frun :=)

http://www.boni.se

 
medresenärskan

medresenärskan

14 september 2009 12:55

Jahaa du, ta sig i och ur kanoter i den form man är i idag det skulle inte kunna gå på mera än ett sätt ...
Fint väder är det här cokså fast jag skriver detta på måndag ...
Ha det gott min vän !!!
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Anki N

Anki N

14 september 2009 15:34

Dom där är lite svårt att hålla balansen i...så blir man blöt om man faller över bord, är vattnet kallt börjar man frysa...brrr...Nej jag hoppas över kanoter o tar en roddbåt istället, de är lite bredare...*ler*
Fina bild, mysigt att se sånt när man stiger ur sängen på morgonen ""eller förmiddagen""
Ha en underbar vecka.
Kramiz Anki N

http://www.herrnilssonsfru.blogg.se

 
medresenärskan

medresenärskan

14 september 2009 16:07

Njaa du, att sätta sig i en kanot nu för tiden tror jag jag låter vara ... Det nöjet skulle jag nog inte bjuda någon allmänhet på. Fin bild och fin utsikt från hemmet.
Ha det gott min vän !!!
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

14 september 2009 17:38

Tack för alla go'a kommentarer!
Jo, vi bor vid vattnet och har fin utsikt över alla båtar som håller till här.
Kul att flera är överens med mig om att roddbåt nog är den minsta farkost jag kan tänka mig att ta mig i och ur med värdigheten och alla ben i kroppen i behåll ;) Bättre då att stanna på land och beundra flytetygen på avstånd.
Och att fotografera en solnedgång i svartvitt så det liknar nåt - ja, se det vore ett konststycke ;)

Ha en skön måndagkväll allihop här - ingen nämnd och ingen glömd.
Kramar!

http://http;//lambergsfrua.bloggagratis,se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29
30
<<< September 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards