Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2009

Nya bakgrundsbilden

Av Lambergsfrua - 26 oktober 2009 11:28

Många av er go'a bloggarvänner har berömt min nya fina bakgrundsbild och självklart blir jag glad för det, men äras den som äras bör. Bilden har jag lånat av Ruth, som så generöst delar med sig av både tips och sina många vackra bilder i olika kategorier.  Så varmt tack, Ruth! Glad

Kramar till dig och till alla andra besökare här!  

Bilden är tagen för ett par veckor sen - nu är lönnen betydligt kalare.


 
 
Skomakarlisa

Skomakarlisa

26 oktober 2009 13:19

Hej Lambergsfrua. Detta är systera till Resenärskan .... Om du vill kan du besöka mig i min lilla koja jag fick efter henne ... Allt kommer att vara precis som vanligt och jag har ställt i ordning nu .... kaffet väntar !!!

Vacker bakgrund har du och hon är så generös våran Ruth och hon vet vad som passar.
Ha det bäst vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Bus

26 oktober 2009 21:22

Du tar väldigt fina bilder Fruan och du verkar förbannat trevlig med.

Gnatt o sov gött!

 
Ruth

Ruth

26 oktober 2009 22:51

Såg in min gästbok att du hade lånat en bakgrundsbild, den skall inte göras om, den sätts in precis som den är (alla är testade och klara), så du får hämta en till och testa. Du har gjort den rejält stor och blir därför väldigt pixlig och suddig.
En vacker höstbild du har satt in !
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 oktober 2009 23:04

Skomakarlisa: Jag är jätteglad att Medresenärskans syster börjar blogga i stället, när nu Resenärskan kolavippen så hastigt. Henne saknar jag mycket, men jag tror det blir lika trevligt att göra kära systers bekantskap;)

Bosse Bus: Tackar, tackar! Jag slickar i mig berömmet:)

Ruth: Tack för upplysningen! Då ska jag göra lite ändringar här så fort jag hinner. Du vet, det är stressigt att vara pensionär - förstår inte hur jag hann med att jobba förut;)

Ha det gott och kramar till er alla tre!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

27 oktober 2009 08:36

Det är så vackert med höstlöv =))
Ha en bra tisdag !
Kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Anki N

Anki N

27 oktober 2009 11:28

Oh ja!! vad läckert du fått det i vackra färgen med. De e gott att det finns folk som delar med sig du. Nu bild i presentationen med minsann. Tänk vad man ser o lägger märke till...*ler*
Hoppas du får en fin dag idag.
Kramiz Anki N

http://www.herrnilssonsfru.blogg.se

 
wiper

wiper

27 oktober 2009 15:12

Ja din bakgrund är supersnygg. Fin bild på björken också.

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

27 oktober 2009 17:15

Här är underbart vackert, jag håller med dig Ruth är en pärla!!!
Ha en bra kväll

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

27 oktober 2009 18:16

Fina bilder! Både nya bakgrunden och den på dig själv! Så vill jag också se ut när jag bli äldre ;-)

 
soffie

soffie

27 oktober 2009 19:12

å va den bilden va vacker,¨vilket väder vi haft här i dag,

http://www.soffie69.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

27 oktober 2009 19:27

Bertih: Ja, jag njuter av allt det vackra som hösten bjuder på, allt urom regnet ;)

Anki N: Tack! Och nu har det blivit ännu finare bakgrund sen jag använde Ruths bild rakt av utan att manipulera med pixlarna.

Wiper: Tackar, tackar! :)

Yvonne: Så generösa och vänliga människor som Ruth växer inte på trän - vi får vara rädda om henne :)

Maria: Tack, tack! Då får vi väl hoppas att mina gener gått i arv till dig ,kära Gumman ;)

Soffie: Tack! Visst har det varit en helt underbar höstdag idag.

Önskar er alla en skön kväll och sen en god natts sömn.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards