Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Djur vi träffade på Gran Canaria-resan

Av Lambergsfrua - 4 januari 2010 22:55

På vårt hotellområde fanns det några katter, välmående, inte tiggande. De kom dagligen och kollade läget, lät sig gärna klappas så där lite lagom och travade sen vidare på sina hemlighetsfulla uppdrag.


Barnbarnet utförde vissa akrobatiska övningar för att fånga en av de svarta katterna på bild.


 


Och visst blev resultatet bra  


Efter väl genomförd fotoposering lät sig Den Svarta sig klappas av Mannen i Mitt Liv


Den här lilla minifiguren kom med sin matte till en resturang, där vi satt och åt. Jag tror inte, att hon var särskilt snäll mot sin hund, för den såg hela tiden förskräckt ut och hukade, när hon vände sig mot honom.


På biltutflykten upp i bergstrakterna stötte vi på getter vid flera tillfällen - på vägen. Det var väl det bekvämast sättet att ta sig fram    


Men hallå! Vad har hänt här?? Har djuret stupat på sin vandring?    Nej då. I det lilla diket rann friskt vatten. Vad kan vara mer lockande för ett djur med vinterpälsen på en solig varm dag? Och enda sättet att nå dit var ju, att helt sonika vika ihop frambenen som en fällkniv   


Nu stänger jag fotoalbumet för den här gången och önskar er alla en rikitg God Natt!

Varmaste kramar!

 
 
margit

margit

5 januari 2010 08:14

Gomorron, Lambersfrua!!
Tror att dt var rätt länge sedan jag var inne och "hälsade på" i din blogg!
Du har ju hunnit vara på "långresa" och firat julen 2i värmen" om jag fröstår rätt!
Välkommen hem igen...får jag vl säga!!....till kylan också!.
Här hos Lasse i Kolsva så har vi nu - 22 grader...huvaligen..som man säger i Norrland...
Ja dagrana går...redan 5 januari o Trettondagsafton.
Ha det så gott hela familjen!
Kram också!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
margit

margit

5 januari 2010 08:15

Tillägg..ser på bilderna ..katterna...jag är likadan..pratar med dom och uppmärksammar dem!
Jag älskar katter...Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Berith

Berith

5 januari 2010 09:19

Vilka underbara bilder från eran resa , tack för att du delar med dig av dem !! =))
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

5 januari 2010 10:49

Vad fint det ser ut där ni varit.. Kul med katterna och bilden på den svarta är jättefin. Barnbarnet gjorde allt för en bra bild ;) det bådar gott.

Tråkigt med männsikan som inte verkade vara snäll mot hunden. Såna skall inte ha djur. Vad häftig att stöta på getter. Dom är jättefina på bilden. Häftig bild med geten och vattnet ;)

Tack för att vi fick titta i ditt fotoalbum

Ha en fin trettondagsafton
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pelle

5 januari 2010 13:39

Haha. Kul bild på sonen. Han ligger i må jag säga. Men så blev det bra också.

 
Yvonne R

Yvonne R

5 januari 2010 16:54

Hihi..tack för att du visar så härliga kort!!!

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 januari 2010 18:14

Margit. Så lustigt! Jag tänkte samma sak och var faktiskt inne hos dig igår och kikade runt utan att skriva någon kommentar. Två själar och samma tanke tydligen ;) -22 är INTE skönt. Jag tycker det gör ont att andas redan vid -19 som vi har här just nu. Hur många grader var det dom sa på klimatmötet i Köpenhamn, att medeltemperaturen stigit med...?? *fniss*

Berith: Tack! Men jag tycker ju det är så ROLIGT, att någon mer än jag vill titta på mina foton;)

Wiper: Nej, vi tyckte inte heller att den där donnan var lämplig som matte. Hunden trippade runt henne som en skrämd liten hare. Usch!

Pelle: Ja, han kämpade verkligen för att få till det - och lyckades bra, tycker jag.

Yvonne R: Varsågod! Det gör jag så gärna;)

Önskar er alla en trevlig Trettondagsafton!
Varma kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Love

5 januari 2010 18:24

Tack för att du delar med dig av fina kort där man kan ana så härligt ni hade det tillsammans. Här har du en katt/hund madam som lider när djur inte har det bra.
I dagarna har jag verkligen lidit med dom stackars vargarna som fått sätta livet till. Det värsta är dom som blev skadskjutna, hur är vi människor funtade som inte värnar om djuren i vår natur.
Känner mig lite nere men blir glad när jag går in här.
Din värme strålar genom kylan och ger mig glädje.
Kram
Love.

 
stinalill

stinalill

5 januari 2010 18:28

Ja han vet allt barnbarnet ditt, hur han ska bete sig, för att få bra kort!! "Ner i jämnhöjd med fotoobjektet" har jag lärt mig en gång i tiden..... En bra bild blev det! Annars är det svårt att fota svarta djur.

Det var rysligt så många djur ni stötte ihop med!! Roliga foton! Förutom den lille rädda vovven då. Men jag TROR att den där rasen alltid ser rädd och hukande ut. Och han är ju inte mycket till hund heller, stackarn.....

Ha det så gott i kylan! Kramen

http://www.stinalill.bloggagratis.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

5 januari 2010 19:24

Så fina foton, närbilden på den svarta katten blev en pangbild, den ser riktig frisk ut, inga rinnande ögon och var rund om magen. Så kul med bilder, tack så mycket för titten.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 januari 2010 22:07

Love: Vad glad jag blir över din snälla kommentar om min blogg. Tack!
Ja du , människan är allt ett farligt rovdjur också. Jag inser att inaveln är ett hot mot den nuvarande vargstammen, men då borde man kanske ha gått in och skjutit de sjuka djuren. Inte som nu helt urskiljningslöst.

Stinalill: Ja visst ska man krypa ner i jämnhöjd med fotoobjektet - men gör jag det idag, måste jag ha hjälp att komma upp igen. Ena knät är inte samarbetsvilligt i såna utsatta lägen. Brukar luta mig så ner som möjligt och ser då oerhört fånig ut och oftast är det ändå inte tillräckligt långt ner. Suck.

Den lilla hunden var inte större en en stor råtta och då kan man ju se förskräckt ut för alla stora människor omkring. Det som störde oss var, att hunden kröp ihop på marken, när matte kom emot honom - som om han var van att få stryk. Man ser om en hund är glad och frimodig eller inte. Den här verkade tyvärr inte vara en glad hund, även om rasen normalt sett ser jätteskraj ut

Ruth: Nej du har helt rätt. De här katterna var absolut inte vilda utan ompysslade av hotellpersonalen.

Stor varm kram i vinterkylan till er alla tre!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Mirjamita

Mirjamita

6 januari 2010 00:13

Kul att titta på dina bilder. Just nu med blandade känslor. I november drömde jag mig till sydligare breddgrader mest hela tiden. Vintern i Stockholmstrakter brukar vara mest mörk och blaskig men nu har vi massor med snö som ligger kvar. Allting är så vackert och så mycket ljusare. Även om jag inte är direkt vinterälskare så tycker jag att det är ljuvligt just nu. Åtminstone att se på. Dagens -18 grader gör det svårt att andas.

Pojken har de rätta tagen, det är så fotografer gör. Lägger sig på marken när det behövs för att få en bra bild. Och han lyckades, fick katten från den bästa vinkeln. Hoppas han fortsätter så.

Hälsningar, Mirjamita

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards