Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Dags för omröstning!

Av Lambergsfrua - 23 januari 2010 18:24

Kanske ni minns omröstningen om den bästa bilden i Provinstidningens fototävling i november. Svärsonens bror Lars-Ove deltog med ett foto från Höga Kustenbron, som faktiskt vann den deltävlingen   


Nu har man samlat alla 12 vinnare från 2009 års deltävlingar. Där finns flera fina foton, men jag tycker fortfarande att Lars-Oves foto högst upp från Höga Kustenbron är svindlande bra.   


Kolla på  Provinstidningen Tycker du också att Lars-Ove förtjänar att vinna, blir jag (och han, förstås!)  jätteglad om ni kära bloggarvänner tar er tid att rösta.   


Önskar er alla en skön lördagkväll!

Mina varmaste kramar till er alla   



Foto av Lars-Ove Öhrn på brandmannautbildning på hög höjd.

 
 
soffie

soffie

23 januari 2010 19:25

wow vilken bild blir nästan höjdrädd ju!ska genast gå in å rösta på han

http://www.soffie69.blogg.se

 
Mirjamita

Mirjamita

23 januari 2010 20:58

Wow, säger jag också. en jätteskön bild. Ska leta rätt på röstningen.

Min son som går på brandmannautbildning i Lund har gått miste om något riktigt maffigt.

Hälsningar, Mirjamita

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Calma

Calma

23 januari 2010 21:49

Hej där!!!
Nääääeeeee då(ler),tog bara ett långt uppehåll,
det blir så ibland,,
Men NU och HÄr är jag,så vi kör från det tycker jag,
har förresten uppdaterat min blogg idag,läs gärna,det "lilla" som står,,nåja,sååå mkt blev det inte,,

Tacka snälla för du saknat mej,,altid roligt att höra,sånt ska man säga o bjuda på tycker jag,,
Som jag sa till en av våra timvikarier(vi har MNG bra såna),att,"du är toppen,hoppas verkligen vi får behålla dig länge,helst att du får tjänsten",,(hon går på vik),,
Hon blev jätteglad,
Lika viktigt som det är att ge konstruktiv kritik(helst),,lika viktigt är det att tala om NÄR saker o ting funkar,,

Ja,jag ska kolla runt hos alla och "göra bot",hahaha,
men vi synes här en annan dag,,

Fina foton,skulle jag ju säga oxå,,verkligen,Grattis till honom,,,

Ha det bäst,,Kramen o Carpediem från Calma:=)

http://calma-s.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

23 januari 2010 22:24

Nu har jag gjort det !!! Röstat på bild nr 5. Den var fantastiskt vacker. Hissnande verkligen.
Hoppas Lambergsfrua har en trevlig kväll och får en bra morgondag.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

23 januari 2010 22:26

Nu har jag varit inne och röstat på Lars-Ove's fantastiska foto, har röstat förut också, skall även lägga en röst för min man, många Bäckar små gör en stor Å.
Ha en toppenfin söndag !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Love

Love

23 januari 2010 22:53

Love anropar:
Vill bara säga att bilden är så otroligt fin och annorlunda. Självklart har jag röstat även denna gång.
Sen tycker jag att din istappsbild borde ha varit med. Ta med den nästa gång det är tävling.
Att åka med allt inräknat är rätt skönt ibland.
När jag nu flyger blir det att äta allt mellan himmel och jord hos en massa "släktingar" som lagar mat hemma på thaivis. Peppar peppar jag har bara varit magsjuk en gång men då blev det ordentligt.
Åker ju dit varje år så magen är kanske lite van.
Sex veckor blir jag borta och under den tid hoppas jag du och din man får ha det riktigt bra. Varken svininfluensa eller vinterkräksjukan ska fastna hos er.
Ett och annat litet inlägg blir det nog från skrivarlyan.
Skickar en stor kram och är glad att ha hittat dig
fru Lamberg.

http://vindalou.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

23 januari 2010 22:58

Underbar bild!

Du har något att hämta på min blogg!
Kram

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 januari 2010 23:01

Soffie: Ja, Lars-Ove berättade att det kändes i magen - men en brandman får ju inte vara rädd för höjder...
Tack för att du röstar!
Varma kramar!

Mirjamita: Trevligt att råkas! Välkommen! Tack för att du röstar på Lars-Oves bild!
Försökte komma till din blogg genom att trycka på dit namn, men hamnade precis åt skogen - på web search. Har du kanske skrivit något litet tecken fel i din adress? Vill ju gärna titta in hos dig.
Varma kramar!

Calma: Jag har varit inne hos dig och skrivit, medan du skrev här! Två själar och samma tanke. Visst är Lars-Oves foto fint - men nu gäller det att rösta i finalen,
Varma kramar!

Skomakar-Lisa: Visste väl att jag kunde lita på dig min vän;) Tack!
Varma kramar!

Ruth: Jag säger samma sak till dig som till Skomakar-Lisa - visste väl att jag kunde lita på dig kära bloggarvän. Tusen tack!
Varma kramar!

Önskar er alla en god natts sömn och en härlig söndag!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 januari 2010 23:11

Love: Jag magen vänjer sig nog så småningom vid andra bakterier. Har varit inne hos dig med en kommentar.
Tusen tack för att du också har röstat på Lars-Oves bild!
Varma kramar!

Katsura:Oj, spännande! Jag ska genast kika.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

24 januari 2010 08:11

Morning! Japp...nu har även jag röstat på bild nummer 5! Åkte över den bron sommaren -08..jisses vad högt det var! Och vackert!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
wiper

wiper

24 januari 2010 10:57

Fotot är vidunderligt bra. Jag röstade förra gången på hans foto och gör det nu också.

Hoppas han vinner

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

24 januari 2010 13:41

Ragnvi: Tack snälla för att du röstat på bild nr 5! Ja, visst är det otroligt vackert både vid och på bron - men vilda hästar hade inte fått upp mig i hissen till den där höjden ;)
Varma kramar!

Wiper: Tusen tack för att du också röstat på Lars-Oves bild igen. Visst är det flera fina bilder i finalen, men jag tycker att nr 5 är så annorlunda och ja, vidunderlig.
Varma kramar!

Önskar er alla en skön vintersöndag med lagom blandning av aktiviteter och avkoppling :)

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Peter

25 januari 2010 17:03

Det är inga som helst problem att rösta på just den bilden, jag tycker nämligen att den är bäst ;)

Kramis Peter

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards