Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Lambergsfrua - 31 januari 2010 17:33

Jag har börjat bloggvandra i kväll, men nu är det så segt att komma in på länkarna att jag ger upp. Tydligen är vi flera i huset, som är ute och snurrar på Bredbandsbolaget samtidigt och då kan det bli så här.   


Ska göra ett försök till i kväll, annars får ni försöka klara er utan min medverkan *fniss*   


Tack alla go'a bloggarvänner för att ni finns därute i cyberspace nånstans!

Önskar er en trevlig avslutning på söndagen och var rädda om er.


Mina varmaste kramar till er allhop   


Av Lambergsfrua - 31 januari 2010 12:34

Som ni redan vet var vi bjudna till Dottern och hennes familj igår kväll. Eftersom det skulle serveras grekisk mat hade jag dagen till ära dragit på mig en blå och vit tröja   . MiML hade sina nya mörkblå jeans, som sitter superbra på honom. Inte tillstymmelse till Gällivarehäng där inte   


Under dagen hade Dottern och Barnbarnet frusit ljuslyktor och tre av dem lyste välkomnande vid ytterdörren.


i den här hade de frusit in tallbarr - dekorativt   


Värmande och stämningafullt i kylan. Ja, värmande inombords alltså.


Efter ett glas bubbel med pistagenötter till satte vi oss till bords - dukat i blått och vitt förstås.


 

Vi bjöds på en välsmakande pastitio - en slags grekisk variant av lasagne gjord på rörpasta, köttfärs och bechamelsås kryddad med bl.a kanel under ett täcke av riven ost.


Till det en fräsch grekisk sallad och i glasen guldgul retsina med sin lite kärva smak av kåda. Om vi blundade hårt och tänkte bort snön kunde vi nästan tro att vi var i Grekland - och helst då på favoritön Tilos förstås  

I fönstret blommade orkidéer. För ca ett halvår sen överlämnade jag med varm hand ett par utblommade orkidéer till Barnbarnet. Jag hade tänkt slänga dem, men det ville inte han. Nu blommar båda plantorna igen!    


Medan ljuslyktan på altanen glimmade och gnistrade på den tjocka duken av snö, njöt vi av värmen och gemenskapen inomhus - och såg sen finalen på Robinson.


Vandrade sen hemåt medan fullmånen lyste vänligt över trädtopparna - men aj, vad kylan nöp i kinderna.   


Det är fortfarande kallt. solen tränger igenom lätta kölddimmor och vi har -15.


Önskar er alla en fortsatt bra söndag

Varmaste kramar!   







Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards