Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Diskställ

Av Lambergsfrua - 2 februari 2010 15:35

När vi var på IKEA förra veckan, hittade jag ett diskställ, som jag tyckte skulle passa fint på vår diskbänk. Jag tycker nämligen, att det vi har nu är för långt och tar för stor plats. "Nä, men det där är ju alldeles för litet, ser du väl" protesterade MiML vagt - fast ni som känner MiML vet, att han aldrig är speciellt vag i sin framtoning. He he, där fick jag till det   " Där får man bara plats med max två saker", framhärdade MiML.


Jag köpte diskstället i alla fall. Man är väl en självständig kvinna, vilket härmed bevisades   


Hemma igen gick jag direkt in i köket med diskstället. Mitt planerat triumferande smil förbyttes snabbt till förvåning   Utan att ta ut det nya ur sin plastförpackning kunde jag bara konstatera, att de två diskställen var exakt lika långa   Jag tror vi blev lika förvånade båda två.


Idag åkte vi inom IKEA, när vi var ute och handlade. Jag fick pengarna tillbaka och så var den saken ur världen. Men min önskan om ett mindre diskställ är inte slut för det. Jag kommer i fortsättningen att ha korpgluggarna öppna - och ha med mig måttband i fickan   


Önskar er alla en bra fortsättning på dagen.

Varmaste kramar till er!   



 
 
margit

margit

2 februari 2010 16:04

Ja, tänk va man kan "frlbedömma storleken"...hoppas att du hotta ett mindre en annan gång/nån annan stans..
Har man inte så mycket plats på diskbänken och litet hushåll så kan det ju va bra att ha ett mindre...

Kram på dej!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

2 februari 2010 16:31

Det är nog klokt att ha måttband med sig. Jag har alltid svårt att tänka mig in i hur saker och ting ska passa. För att inte tala om färger, jag måste se det på plats och i sitt sammanhang. Det är lite jobbigt, men fungerar hyfsat på en sån här liten ort där man kan få låna hem och prova innan man bestämmer sig.
Ha en fin tisdagskväll!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
soffie

soffie

2 februari 2010 18:29

fniss ja så kan det gå ögonmått kan bli tokigt ibland,
Hejdå på en vecka imorrn åker vi,
Kram till dej

http://www.soffie69.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 februari 2010 18:30

Margit: Jo men visst är det så. Jag fortsätter leta...

Ingrid: Det finns många fördelar med att bo på en mindre ort, bl.a just det där att få låna hem och prova. Fast det var ju i princip det jag gjorde med det här diskställer ;)

Varmaste kramar till er!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

2 februari 2010 18:47

Hej!
Ikea har vi inte på gotland, det är något som jag saknar faktiskt. Tassar ut lika lungt som jag kom in
Ha en fin kväll

http://mimmiros.blogg.se

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

2 februari 2010 19:24

Kära Vännen !!!
Nej det är inte så dummt att ha med måtbandet när man är på shopingtur....
Den behövs nog till annat också,än att mäta diskställ.... Trevlig kväll,KRAM IA.....

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

2 februari 2010 23:00

Hahaha, ja så kan det gå, gulligt var det, skulle varit perfekt här. Fick ny diskmaskin för ett år sedan, har använt den max 5 gånger, diskar hellre för hand, för 2 personer är en maskin helt onödig, tänk så många diskställ jag hade kunnat köpt för det priset, många olika färger hehe...
Godnattkramen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 februari 2010 23:16

Soffie: Och jag som trodde att ni åkte denna veckas onsdag! Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)

Ingmarie: Välkommen att tassa in närhelst det passar!

Irja: Ja du, måttband är bra till allt möjligt *fniss*

Ruth: Ja men min vän, jag har både diskmaskin och diskställ! Kör inte kastruller och annat stort i maskinen. De handdiskas och får torka på diskstället.
Kan ändå inte tänka mig att vara utan diskmaskinen, fast vi bara är två. Är väl lite bekväm av mig kna jag tro ;)

Varmaste kramar till er!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

3 februari 2010 00:50

Vilken otur du har med diskställ. Hoppas du hittar nåt som passar så småningom. Jag brukar ha ett litet måttband i en plastdosa som man drar ut i handväskan och det tar nästan ingen plats.

Ha en fin onsdag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

3 februari 2010 07:44

Ögonmåttet kan ibland spela en ett spratt ;)))
Önskar dig en riktigt bar dag , Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Skomakarlisa

Skomakarlisa

3 februari 2010 10:31

Ibland ser saker och ting nätta ut och man tror att de är mindre än de är. Bra att du fick pengarna tillbaka och saken ur världen. Jag är hos mitt barnbarn och lånar hennes dator för att hinna med att gå bloggrundan jag inte hann igårkväll då jag körde skytteltrafik med några barnbarn innan TV:n.
Jäktad pensionär *skrattar* Jag mailar dig sen.
Kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Trollmamman lowa

Trollmamman lowa

6 februari 2010 17:17

Här i Finland har vi alltid ett torkskåp ovanför diskho. Det är faktiskt rätt praktiskt även fast min skåning inte är helt övertygad. :) Kram

http://www.trollmammanlowa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards