Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 3 februari 2010

Dags att BUS:a!

Av Lambergsfrua - 3 februari 2010 13:09

Jag sitter här och tittar ut genom fönstret på snöflingor, som sakta singlar genom luften. Vackert att se på, men Våren känns ännu mer avlägsen nu än nånsin förr denna vinter. Snart börjar mitt ansikte anta samma färg som snön utanför - med andra ord börjar jag se lite vinterblek ut. Men som tur är finns det bot för sånt   

Man behöver inte ens   vänta på att  ska råka titta fram bakom molnen. Man använder sig av helt enkelt av Brun Utan Sol "BUS", som finns både i flaska och som savetter.


Eftersom jag tycker det är dödens tråkigt att sola, använder jag faktiskt BUS  i pupmflaska då och då, men i julas fick jag BUS-savetter i julklapp. Och blev förtjust! Snabbt och smidigt att använda och resultatet blir en jämn och fin solbrännefärg.

 

En savett räcker till ansikte och armar, eller ansikte och ben.

Det får bli ansikte och armar för mig den här gången - benen

döljs ju i alla fall under långbyxorna   


Önskar er alla en fortsatt bra februaridag - var rädda om er!

Varmaste kramar,   



 
 
Ingen bild

Maria

3 februari 2010 17:51

...och fräsch som en nyponros blir du! Tur att Susanne tipsade mig :-D
På jobbet talar vi som sagt om det "Vita guldet" men personligen är jag också väldigt trött på snö nu. När det inte snöar är det bara kallt - FÖR kallt! Blotta tanken på en tur till Sunne när det är 17 minus känns bara helt fel...

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

3 februari 2010 23:10

Maria: Tack för den "braiga" BUS-klappen :)
Vitt guld - självklart för dom som får betalt för att röja bort det, men det kan väl vara måtta på gulddeponering ;)
Sunne och utförsåkning oavsett temperatur är ett "has been" för MiML och mig. För din och Eriks skull hoppas jag att det blir lite bättre temperaturer, så ni kan få en rejäl skiddag i backen :)
Varmaste kramar,
Ma

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Christina

Christina

3 februari 2010 23:36

Aha,finns det i servettform nu också.Perfekt.Jag visar inte mig i shorts innan jag hunnit kleta på lite brun utan sol.Det jobbiga är ju om det råkar bli ojämnt för då får man ju gå ilångbyxor ett tag till.
Men denna verkar ju bättre och ska garanterat provas fram emot sommaren.

http://cinasvarld.blogspot.com

 
 Av Irja

bloggplatsen.se " title="http:// 40-Talisten bloggplatsen.se " target="_blank"> Av Irja

4 februari 2010 01:28

Kära Lambergsfrua !!!
Ja, solen gör mer skada än nytta,och så blir man som ett russin i facet,och sol ger cancer ,en väninna till mig fick en lindrigare variant ,hon är opererat för det nu,så därför föredrar brun på burk....Men solen får vara framme ändå, man blir så glad i sinn...
Så fortsätt du med dina brun utan sol savetter ....
KRAM IA......

http:// 40-Talisten bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

4 februari 2010 08:27

BUS är bra , här används också bus på den vinterbleka huden =))
Önskar dig en bra dag , varmaste kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

4 februari 2010 10:04

Jag har aldrig varit någon solflicka, på sommaren sitter jag i skuggan, vintern är min årstid. Solbrun är jag inte på hela året, strävar inte efter det även om jag tycker att det är fint. Ha en fin dag vännen !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

4 februari 2010 12:07

Här har vi samma väder och jag har inte lessnat än eftersom vi har haft snöbrist så många år. Jag gillar inte heller att sola och brukar använda brun utan sol men dessa servetter har jag aldrig hört talas om så jag måste köpa och testa. Tack för tipset. Jag har en hy som är snövit ;) Mycket bekvämare med savetter

Ha en riktigt bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

4 februari 2010 12:43

Tack för tipset!!

Kramar från bleka Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

4 februari 2010 14:14

Tack för tipset. Jag brukar bli brun omedelbart solen tittar fram i mars men det är några veckor dit. Finns det snö kvar då marssolen kommer så tar ju solen fortare ... Om jag inte orkar vänta så tar jag ditt tips på allvar och införskaffar servetter.
Tack för mailet också !!!
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingmarie

Ingmarie

4 februari 2010 14:30

Hejsan

har aldrig hört talas om sol på servett :) men det är ju bra för dem som använder det.
Jag väntar på den riktiga solen men det kan man kanske få vänta på

http://mimmiros.blogg.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 februari 2010 16:35

Här snöade det också ordentligt för ett par timmar sedan, och samtidigt försökte solen att skina.
Spännande väder :-)
Vi fick verkligen en ordentlig och lång vinter denna gång och det känns som om våren är väldigt avlägsen,
men nästa månad kanske vi åtminstone kan ana våren igen.
Önskar dig också en fin fortsatt dag.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingen bild

Peter

4 februari 2010 16:58

Den dag de erbjuder våtsavetter som tar bort betgynnande flint och/eller ölmage kommer jag att stå först i kön med plånboken i högsta hugg, var så säker. Fram tills dess avvaktar jag nog ;)

Kram Peter

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

4 februari 2010 18:46

Ja de e ju bra. Jag har testat sånt där 1 gång fast som kräm, blev bra. De var precis innan sommaren kom så jag var brun när den kom..hihi.
Jag blir nog aldrig så redigt blek...tror jag inte.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards