Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 5 februari 2010

Snöfoton från Göteborg

Av Lambergsfrua - 5 februari 2010 13:00

Sonen bor sen länge i Göteborg och har upplevt många snöfria vintrar. De gånger det kommer snö, brukar den försvinna inom kort. Så mycket snö som nu kommit i Götet är alltså så ovanligt, att en del mäniskor tydligen saknar ord för fenomenet. När snön fullkomligt vräkte ner häromsistens, utbrast en ung kvinna: "Snön fullkomligt öser ner!" Shocked


Nu har han skickat de här fotona från sin hemstad som bevis för, att det är rejäl vinter även hos honom. Tyvärr hinner inte snösvängen med att hålla undan snön på gator och trottoarer. Det är halt som attan. "Jag fattar inte varför inte trottoarerna kan skottas, plogas, eller åtminstone sandas", skriver han lite uppgivet.                             

Snowplow


Hm, det där känner vi igen - fast vi har å andra sidan mycket mera snö här i Karlstad


 

  Tack för fotona, Peter!

Mina varmaste kramar till dig och alla andra besökare på bloggen!   

 
 
Ingen bild

Peter

5 februari 2010 13:28

Men åh vilka tjusiga fotografier! Är han proffs tror du, han som tagit dessa? =D

Kram / Peter

 
Yvonne R

Yvonne R

5 februari 2010 14:35

Hihi..snön öser ner, lite typiskt för oss här på västkusten som bara är vana vid regn eller snöslask på vintern ;o)
Vi har en halv meter snö här nu. Hoppas på att den ligger kvar ett tag.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingmarie

Ingmarie

5 februari 2010 14:53

Vilka härliga bilder från Göteborg, det är några år sedan jag var där

http://mimmiros.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 februari 2010 14:54

Peter: Jo. men visst är han proffs. Det märks väl mer än väl;) Tack för att jag fick låna dem.
Varma kramar,
Ma

Yvonne R: Ja du ser - hela Sverige lär vara snötäckt nu och det är ovanligt. Vackert är det dessutom :)
Varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 februari 2010 17:37

Tack för komplimangen, som jag skickar direkt vidare till Sonen som tagit fotona.
Varma kramar!

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 februari 2010 17:56

Glömde skriva att min kommentar var riktad till Ingmarie

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
Ingen bild

kopings-mailis

5 februari 2010 22:51

Hejsan så här på nattkröcken!
Hörde just att Rabbi åkte ut på Lets Dance.
Det var bra,för det var allt bra fel att Agneta åkte ut förra veckan.Men jag tror inte hon är så populär bland svenska folket.
När jag sitter för länge vid datorn blir jag alldeles kall om fötterna och benen.Kanske har dålig blodcirkulation eller blir du det med???
Tackar så mycket för berömmet för mina Grafikbilder.
Om du visste vad dom är roliga att göra.Du måste börja du med för du har ju programmet.
Du kan få adressen till "Målarboden" där jag började för tre år sedan.Säg till bara!!!
Godnattkram från mig till dig!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

5 februari 2010 23:37

Köpings-Mailis: Jag såg slutet av Let's Dance med omröstningen och blev riktigt nöjd över att Rahbi åkte ut. Han må vara hur gulligt som helst i de unga tjejernas ögon. men någon dansare är han inte. Det är inte Willy och Birro heller. Tror nån av dem står på tur nästa gång.

Jag blir också kall om fötterna när jag sitter vid datorn eller vid TV:n. Jag brukar dra på mig MiML:s stora mysiga fuskpälstofflor, som värmer gott. Tror inte att det handlar så mycket om dålig blodcirkulation - snarare att man sitter still för länge.

Jag kommer naturligtvis att ge mig på PSP så småningom, men just nu tycker jag inte att jag hinner. Jag ansvarar för vår förenings hemsida i programmet Polopoly. Förra året gjorde man om Polopoly för att underlätta arbetet med hemsidorna, men det innebär ju också en hel del småtrassel, innan man lär sig de nya rutinerna.

Jag är inte riktigt sams med Pollypolly, som jag kallar programmet, när jag är grinig ;)

Dags för Loppelådan!
Varmaste kramar till dig min vän!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

5 februari 2010 23:46

Samma här i Stockholm, att här har vi också upplevt många snöfria vintrar,
och det är första gången på många år det varit så mycket snö här och så lång vinter.
Fina foton !
Kramar tillbaks

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Berith

Berith

6 februari 2010 08:55

Hahah..."snön öser ner" , den var bra , det hörs att de inte är van vid snö i Göteborg =))
Min fd svägerska, som jag fortfarande håller kontakten med , har bott i Göteborg i 30 år och det enda hon har saknat är de norrländska vintrarna , men i år behöver hon inte sakna den ;))))
Underbara bilder från en underbar stad !! =)

Önskar dig en fortsatt trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

6 februari 2010 10:19

Förlåt att jag är sent ute att kommentera ... Gårdagen var full av olika göromål ... Men allt gick bra.

Jaa du, det är mycket snö i Götet ... Det är inte lätt att hinna röja i städerna eftersom det hela tiden är trafik och gående överallt.

Jag hoppas du får en bra och skön helg vännen !!!
Kram från mig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
margit

margit

6 februari 2010 11:12

Ja "snöfoton" är det inte svårt att få denna vinter.
Och snöröjningen, den är ju "si och så" på många ställen/platser...
Dom har naturligtvis "inga pengar" kvar i budgeten...Dom hade aldrig räkat med att det skulle BLI SÅ mycket snö, snö, snö...som aldrig ar slut...
Kramen min vän!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

6 februari 2010 13:22

Jag har själv bott i Göteborg från 1975-1980 sen 1985-1989 och det var inte många snövintrar men nu är det rena rekordet överallt. Vad härligt att du visar dessa fina Göteborgsbilder, jag blir lyrisk ;)

Hoppas du inte har lika långt för att hälsa på din son som jag har.

Ha en fin lördag
Varma kramar

Tack för dina humoristiska och läsvärda kommentarer

http://wiper.bloggplatsen.se

 
av Irja

av Irja

6 februari 2010 16:56

Min barndomskamrat flytta till Uttervalla ,för att bli av med de Norrlänska vintrarna,men i vinter får alla en del av snökakan Ler......För oss är de inte mycket de där,snövallarna här är 2 meter höga ..... Fina vinterbilder ,hälsa Peter det... Trevlig Lördag KRAM IA.......

http://40-Talisten bloggplatsen se.

 
cilla

cilla

6 februari 2010 22:35

vilka härliga bilder, superfina. hoppas du har haft en härlig lördag. här tycker jag att vi bara skottar hela tiden. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se/mumsfillibabba

 
Siv

Siv

7 februari 2010 10:20

Jag gillar inte snön. Man kan inte gå ut utan att försvinna.
Den store mannen i mitt hus är en sån där som skottar med stora maskiner åt kommunen. Han säger att en del människor gnäller för att dom skottar för dåligt. Andra gnäller för att dom lägger vallar vid deras infarter. Andra gnäller för att dom skottar o sandar för då kan dom inte åka spark. Tänk att människor är så gnälliga. Jag säger bara "mjau". /Siv

http://knatten.bloggplatsen.se

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

7 februari 2010 13:27

Hej Hej, jo de verkar som många på olika platser i Sverig inte minst här hos oss, är lite smått chockade av all snö o kyla. Var femte år brukar de sägas o de tror jag stämmer rätt gott här. De ska komma mer säger de, runt onsdag hos oss...
Min adress...ditt kommentar hos mig. Nä den ligger inte ut, hon har fått den i ett mail för att kunna skicka kort, då hon snart ska ut o resa. Vill du ha den, maila mig!!!
Kul Ni oxå har samma intresse av vykort som jag..
Alltid kul att få och ha.
Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Micke

Micke

7 februari 2010 16:26

Oj...där har man gått mycket de sista åren..fina bilder mao! :)

Ha de bäst!

"En göteborgare"

http://guldkryckan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards