Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Lambergsfrua - 7 februari 2010 19:20

Nu har Dottern och Barnbarnet kommit hem igen efter en superskön dag med skidåkning i Sunne.

Utsikt från Finnfallet - Ack Värmeland du sköna...  Kisses




Barnbarnet i pisten - ser närmast ut som en rymdfarare tycker jag Sunglasses


 

Dottern kör med V-stil - eller? Skiing

Jag är säker på att de två kommer att vara lagom möra i kroppen i morgon.

Varmaste kramar till er alla!  

Av Lambergsfrua - 7 februari 2010 17:39

Så glider dagen över i afton och sen kväll. Vi har suttit på balkongen och njutit av livet och ett glas vin - nåja, det blev faktiskt två.


Solen glittrade i de allt längre istapparna.


Och nere på isen hasade en skidåkare fram varv efter varv. Härlig motion en sån här dag.


Önskar er alla en skön avslutning på den här söndagen.

Mina varmaste kramar till er alla som tittar in här!




Av Lambergsfrua - 7 februari 2010 14:25

I morse var det -11 och sol.  Nu är det bara -5 och fortfarande sol!  Dottern packade in sig själv och Barnbarnet i bilen tillsammans medallt som behövs för utförsåkning och styrde upp till Sunne för en heldag i backen. Ski lift


Svärsonen avstod mer än gärna. Han ansåg sig behöva stanna hemma för  att plocka undan och flytta i köket. Renovering av köket börjar i morgon.


MiML och jag tog en långpromenad med stavarna. Folk har röjt dåligt framför sina hus, så bitvis tvingades vi ut i gatan. Kanske lika bra det, med tanke på alla istappar som hängde ovanför trottoarerna

 

Här en riktigt lång rackare - trottoaren var faktiskt avspärrad.


På vägen hem stannade vi till på bron vid Lambergstjärn och tog det här fotot

Det är min och MiML:a skuggor som syns på bilden. Det här är ett av mina favoritmotiv - ja inte våra skuggor utan vyn över Tjärnen just från bron.


Önskar er alla en fortsatta fin söndag!

Varmaste kramar,

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards