Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Strålande vintersöndag!

Av Lambergsfrua - 7 februari 2010 14:25

I morse var det -11 och sol.  Nu är det bara -5 och fortfarande sol!  Dottern packade in sig själv och Barnbarnet i bilen tillsammans medallt som behövs för utförsåkning och styrde upp till Sunne för en heldag i backen. Ski lift


Svärsonen avstod mer än gärna. Han ansåg sig behöva stanna hemma för  att plocka undan och flytta i köket. Renovering av köket börjar i morgon.


MiML och jag tog en långpromenad med stavarna. Folk har röjt dåligt framför sina hus, så bitvis tvingades vi ut i gatan. Kanske lika bra det, med tanke på alla istappar som hängde ovanför trottoarerna

 

Här en riktigt lång rackare - trottoaren var faktiskt avspärrad.


På vägen hem stannade vi till på bron vid Lambergstjärn och tog det här fotot

Det är min och MiML:a skuggor som syns på bilden. Det här är ett av mina favoritmotiv - ja inte våra skuggor utan vyn över Tjärnen just från bron.


Önskar er alla en fortsatta fin söndag!

Varmaste kramar,

 
 
Yvonne R

Yvonne R

7 februari 2010 15:26

Härliga bilder!! Vilken istapp..ja det är nog bäst att hålla sig en bit ifrån dom.
Ingen sol här idag lite råkallt.
Fin fortsättning på söndagen

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

7 februari 2010 15:44

Oj vilka fina bilder du visar upp idag.
Häfftigt med istappen som hänger i rännan.
Men ack så farligt om det skulle lossna o någon fick det i huvet. Men det var ju avspärrat skrev du ju.

Vilken bra optiker som ej sa att du skulle behöva nya läsglasögon.....jag hoppas jag snart får mina nya.

Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Knatten

Knatten

7 februari 2010 15:54

Ser kallt ut. Istapparna här hemma var jag nyss ute o fotade. Såna rejäla rackare. Ska visa dom när jag har ork att blogga.
Ska hälsa dej från Katten Siv på bloggplatsen som är min lilla sötnos. /Knatten

http://mintradgardpaklippan.blogspot.com

 
av Irja

av Irja

7 februari 2010 16:01

Kära Lambergsfrua !!!
Trevligt,skönt nu när det är gångbart att vara ute,långpromenad med fyrbenta Lucky,solen gassa från en molnfri , klarblå himmel - 5 grader kallt hos oss också....Trevliga vinterbilder, helst de två som står på bron ,,LER....Fortsatt skön söndag..Kram IA...

http://40-Talisten bloggplatsen se.

 
Ailas

Ailas

7 februari 2010 17:20

Trevligt att hamna på denna blogg; det ser så mysigt ut. När jag nu ändå är här, vill jag lämna en liten kommentar också.

Blev högeligen impad av den långa istappen! Där gäller det att hålla sig undan. Usch så illa det kan gå annars!

Trevlig fortsättning på söndagen.

http://ailas.svenskablogg.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

7 februari 2010 21:40

Det var mig en rackarns stor istapp, fy för att få den i huvudet, då blev det nog adjöss på studs. Så härliga vinterfoton det blev på eran promenad.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards