Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 11 februari 2010

Som en boll...

Av Lambergsfrua - 11 februari 2010 13:46

I går kväll kom Dottern och Svärsonen hit och hade med sig en liten present till mig. Så där helt utan anledning. Jag blev både överraskad och väldigt glad, förstås. 

Thank You

Det var en gymboll - och sån där träningsboll, som ska hjälpa mig att stärka framför allt rygg- och magmuskler.

Dottern var övetygad om att bollen var blå - för det var den ju på kartongen Hmm Men nej, den var röd! Toppen tycker jag, för då kan den ligga i vardagsrummet utan att skära sig mot gardinernas färg *fniss* 


Här kämpar Svärsonen med att pumpa upp bollen till lämplig storlek för mig. Det var ett tufft jobb vill jag lova och fick göras i omgångar.


Dottern demonstrerade tre övningar, som jag kan börja med. De såg superenkla ut - men ack, vad jag bedrog mig! Idag har jag suttiit där och vicklat, försökt lyfta ett ben i taget utan att rulla runt och slå ihjäl mig. Men lite stöd för händerna lyckades jag undvika det.   



 


Sen skulle jag ligga på mage och balansera på bollen

- boll mot boll kan man säga.


Första utmaningen var förstås att komma ner på golvet,

utmaning nummer två var att sen komma upp på bollen utan att den rullade iväg med mig ovanpå. Men jag lyckades övermannade den rackarn!    


Utmaning nummer fyra var att lyfta höger ben och vänster arm

samtidigt - och sen växla. Låt mig bara säga att det blev lite i  

rörligaste laget där ett tag.    


Största utmaningen var trots allt att komma av bollen och på något sätt ta sig upp i stående ställning igen. Värdighet finns inte i den världen.   Nåja, jag fixade det till slut i alla fall.


I morgon kommer jag antagligen att ha träningsvärk i muskler, som jag inte ens kommer ihåg att jag hade, därför       

att de vilat sig alldeles för länge.


Önskar er alla en fortsatt bra dag!

Varmaste kramar.    

 
 
Ingen bild

Maria

11 februari 2010 17:19

Jag kan se det framför mig :-D
Du kan trösta dig med att det är mycket svårare än det ser ut, men himla nyttigt. Fascinerande att man kan bli svettig av att bara sitta på en boll.

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

11 februari 2010 19:01

Tack kär du för värmande ord i min blogg och jag mailar dig sen. Tack !!!

Så du skall få stärkt rygg och platt mage??? Avundsjuk blir jag. Det är ju det där att ta sig ner och upp. Brukar säga: "Har man inte nigit i hela sitt liv så är det inte dax att börja i slutskedet" *fnissar*
Lycka till med träningen !!!
KRam på dig !!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Cina

Cina

11 februari 2010 19:28

Denna boll den gör nytta.....den använde vi mycket till våra handikappade alla kunde liksom göra något med denna boll.
Kan förstå att du har haft en riktig gympa dag.
Och säkert har du träningsvärk imorgon....men imorgon e en anna dag!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Mirjamita

Mirjamita

11 februari 2010 22:03

Så duktig du är som börjat träna med boll. Jag ha en sådan och har aldrig ens testat. En period på sjukgymnastik ja, men den bollen var mycket större. De här lilla duger inte till samma övningar, så det blir inget alls. Det här säger mycket om min lathet.
Lycka till och kram,

http://mirjamitas-ordbild.blogglatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

11 februari 2010 22:28

Vilken läcker boll de kom hem till dig med.
Och det låter så kul det du berättar :-)
Skulle kanske själv behöva en sådan...men med risk att jag blir ganska mörbultad :-)
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Kram Ruth

Kram Ruth

11 februari 2010 23:04

Den bollen är nog bra tror jag, har hört så mycket positivt om den, kanske något för mig också hehehe..
Du får skriva och beratta hur det känns i kroppen. Följde det inte med ett träningsskema med bollen ?
Skulle vilja se dig rulla om kring och flaxa med armar och ben. Du får be gubben filma dig och lägga ut på YouTube. Lycka till med din träning !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

13 februari 2010 00:05

En sån boll måste jag skaffa mig också som har både dålig rygg och nacke. Förstår att du blev glad, vad gulligt gjort av dom. Nu har du det du gör ;) och det verkar vara lite trix att få till det =)

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Cilla

Cilla

13 februari 2010 22:17

En sån boll vill jag ha om det gör gott för ryggen.
Det var ett roligt inlägg,hahaha ser allt framför mig=b

http://cillapilla.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards