Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Flaggan i topp!

Av Lambergsfrua - 17 februari 2010 18:49

I morgon den 18 februari har vi fyra personer att fira - en 45-åring, en 48-åring, en 60-åring och en 70-åring   

Eftersom jag antagligen inte hinner sitta några långa stunder vid datorn i morgon, hissar jag flaggan redan i kväll.


Först för vår kära dotter Maria, som kommer hit med sin lilla familj för att fira. Det är lite rörigt hemma hos dem nu, för köket byggs om...


Jag och pappa ger dig en hel rabatt full med pärlhyacinter - din vårfavorit. Tulpanerna får du på köpet   


Sen för min go'a kusin Mia nere i Skåneland. Hon får ljuvliga rosor från sin egen trädgård, som är lika prunkande varje sommar.

Vi höjer våra glas med bubbel klockan 18 och önskar våra två Marior allt gott! Soda Cup 2


Den tredje personen vi firar är "gamla" vännen Anders. Long time no seen, men klart vi firar honom!

 Vad passar bättre till en kille i sina bästa år än massor av tulpaner   


Slutligen gratulerar vi vännen Marica som har rymt fältet.

Hon firar sin födelsedag på safari i Kenya - och sen sol och bad på Madagaskar. Avundsjuk? Jag? Näää! Det är nog jättevarmt och jättejobbigt - och jättespännande!


Hoppas ni alla fyra får en minnesrik och fin födelsedag!

Varmaste gratualationskramar!




 
 
Kram Ruth

Kram Ruth

17 februari 2010 20:46

Så många födelsedags personer som du bjuder så många fina foton till. Känns som vår och sommar här inne i kväll, man blir riktigt glad.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

17 februari 2010 23:18

KÄRA LAMBERGSFRUA ! ! !
Vilken ljuvlig doft och blomsterfäkring i denna kalla vinter tid, Kung Bore på oväntat besök -22 grader kallt,så än är det vinter...... VÅREN är långt borta.....TACK för hälsningen den värmde sååå skönt.kära vän......Sov gott i loppelådan.... KRAM IA ....

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
Berith

Berith

18 februari 2010 08:17

Vilka underbara bilder du bjuder "födelsedagsbarnen" på *ler*
Önskar dig en riktigt bra dag , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingmarie/Mimmi

Ingmarie/Mimmi

18 februari 2010 11:11

Vilka vackra bilder du har lagt in
Trevlig torsdag önskar jag dig

http://mimmiros.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

18 februari 2010 13:00

Tack för födelsdagshälsning och härliga foton!
Kram Maria

 
margit

margit

18 februari 2010 13:02

Hej du! Så denna vecka har vi båda MÅNGA att fira!! "Ja dom fyller och fyller"...Kul o trevligt också!
Är i Eskilstuna. varit "privatschaufför på morronen/förmiddan..och sedan på viktväktarna. Har 2 körningar till. Åker senare till min Lasse i Kolsva igen...
Önskar dig en fin eftermiddag/kväll!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg .se

 
wiper

wiper

18 februari 2010 14:08

Det var många födelsedagar på en gång ;) och blandade åldrar. Vilka underbara blombilder.

Ha en jättefin dag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

18 februari 2010 14:08

Oj vad vackra blommor du ger våra ögon idag. Försöker att riktigt fånga in dem på näthinnan så de finns med mig när jag skall fortsätta städa. Tack !!!
Vi har också en del födelsedagar i februari. Var på äldsta barnbarnets i förrgår. 17 år blev han. Tiden går!!
Hoppas du får en fin dag och kväll ... Nu har jag tankat upp lite glädje och ska dra vidare till nästa.
Kram på dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

18 februari 2010 15:14

Oj så många du har att fira!
Så vackra blommor du firar med, är det möjligen en bild från Keukenhof också, jag tycker att jag känner igen mig på något sätt?

Ha en riktigt trevlig fredag!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Lena

Lena

18 februari 2010 15:51

Mitt i allt födelsedagsfirande så skriver jag in mig hos dig ;o) och hoppas på fortsatt kontakt. Har sett dina kommentarer hos flera av mina bloggvänner och därmed blivit nyfiken att hälsa på...och så kom jag mitt i all denna underbara blomsterprakt som du bjuder på idag...det känns nästan magiskt, för jag ääälskar blommor av alla de slag.
Ha det gott !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

18 februari 2010 20:13

Grattis härifrån väst!!!
Tack för fina bilder ger mig hopp nu när snön yr runt huset.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards