Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Lambergsfrua - 19 februari 2010 15:27

I går öppnade Lidl en butik inte långt ifrån där vi bor, så idag skottade vi fram Silverpilen och tog en liten tur dit. Mycket folk, glada miner och alltigenom vänlig personal.


 

Vår erfarenhet är att Lilds frukt och grönt håller hög kvalité och den nya butiken håller verkligen måttet - i alla fall än så länge.   


Utanför entrén hade Hemvärnets gubbs ställt upp ett gammalt fältkök och serverade korv med bröd för den som var hungrig och juice i kartong för den som behövde släcka törsten.   

Gubbsen frös om händerna i snålblåsten. 7 minusgrader kan vara tufft för tassarna - både dom upptill och dom nertill   


Här väntar Mannen i Mitt Liv på en korv. Det syns dåligt, men på skylten står det KORVBJUDNING. När jag tog kortet frågade hemvärnskillen *han hade inte hunnit att bli gubbe än* om jag eventuellt var från någon av lokaltidningarna. Gulligt - för jag tror inte att någon tidning anställer silvergrå pantrar, inte ens lokala blaskor. Han hade önskat det för att få visa, att Hemvärnsgubbsen inte bara springer omkring i skogen och leker krig.

             Vilket härmed är bevisat! Caveman


Önskar er alla en riktigt skön och mysig fredagkväll!

Skickar mina soligaste kramar till er alla från ett snötäckt Karlstad   

PS Har ni förresten tänkt på vad många fula smileysar *min försvenskade pluralform* det finns här. Och att det tycks finnas fler sura och griniga än go'a och glada. I alla fall får man leta efter dom go'a och glada DS

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards