Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Mera snö!

Av Lambergsfrua - 22 februari 2010 11:09

När jag kollade väderrapporten på TV i morse hade jag stor lust att smacka en stor knytnäve i TV-rutan. Där stod vädermannen och pratade om ett snöväder som höll sig söder om Vänern - och samtidigt snöade det utanför fönstret hos oss norr om Vänern. Det var väl en litet snömoln, som hade rymt från stora snöområdet upp till oss kan tänka.   


Fortfarande lätta flingor i luften, men det är bara tunna moln. Kanske vi rentav kan få en solglimt i eftermiddag   


Jobbar som vanligt i eftermiddag som på alla måndagar , sen hem för middag  och direkt till styrelsemöte i bostadsrättsföreningen. I kväll kommer också valberedningen för att få muntligt besked om vilka ledamöter, som önskar bli utbytta inför nästa år. Förutom de vanliga ärendena ska vi dessutom ta ställning tillen del motioner. Målsättningen är att i alla fall vara hemma igen före nio i kväll.


Önskar er alla en bra dag oavsett vad ni ska syssla med!

Soliga kramar    

 
 
wiper

wiper

22 februari 2010 12:09

Jag blir så kluven av detta väder för samtidigt är det ju så vackert men nu har vi problem med att få taket skottat. Ingen av oss klarar av detta så vi söker med ljus och lykta efter nån som kan hjälpa oss. Ser att du har fullt upp hela eftermiddagen. Du blir nog omvald, kan inte tänka mig annat.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

22 februari 2010 16:34

Har missat att du arbetar på måndagarna...får man fråga med vad???
Hoppas det blir ett givande möte i brf.
Kram till dig från mig !!!

http://roshultskan.bloggplatsen.se

 
Biggan

Biggan

22 februari 2010 20:13

Men Lambergsfrua då - vilken aggression!!!

http://blogg.vk.se/destinationumea

 
Kram Ruth

Kram Ruth

22 februari 2010 21:18

Tur du inte slog knytnäven i TV-rutan, det hade inte hjälpt så mycket. Här sken solen så vackert på förmiddagen, men vid ett tiden kom det ett snöoväder, inte något man kan påverka, men håll med "det är vackert :-)", mera snö skall vi få till natten och morgondagen, men jag tillhör den kategorien som tackar och tar emot med ett förnöjdsamt leende.
Ha en fin kväll och tänk på att våren kommer alltid !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

22 februari 2010 22:18

Wiper, Lena, Biggan oc Ruth: Tack för era välkomna kommentarer - jag har svarat på era bloggar.
Soliga go'nattkramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ailas

Ailas

22 februari 2010 22:39

Hej till sola i Karlstad! Väderprognoserna verkar stämma bäst när de lovar snö och kyla... Puh! Men idag fick vi bara 2-3 cm nysnö, får se det som ett glädjeämne. Helgens skottningsarbete känns i kroppen idag!

Hoppas du får en fin tisdag, efter en go' nattsömn!

http://ailas.svenskablogg.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 februari 2010 23:24

Man ska nog inte lita helt på vädermannen i TV-rutan ;-)
Bäst är att titta ut genom fönstret och så ser man vilket väder det är :-)
Ja, kanske det var ett litet snömoln som rymt till er från det stora snöområdet :-)
Hoppas solen tittade fram sedan under dagen.
Kramar
PS, så kul att det kommer upp bilder på de som skriver kommentarer.
Bloggplatsen ( dåvarande Bloggagratis ) har verkligen utvecklats och blivit en intressant bloggplats.

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ingen bild

Peter

23 februari 2010 13:49

Men mamma då, du som är så blid ;) Kan emellertid förstå dig, det är vackert med snö (hundra gånger bättre än slask) men snart räcker det väl. Särskilt som vi inte tycks ha vare sig byggnader eller infrastruktur som är anpassade till snöiga vintrar .... :o Det enda positiva är att SJ äntligen blivit helt avslöjade med byxorna nere, vilket förhoppningsvis kan leda till förbättringar vad gäller dem (drömma kan man ju alltid).

Kram / Peter

 
Av Irja.

Av" title="http://bloggplatsen.se]Av" target="_blank">bloggplatsen.se]Av Irja.

23 februari 2010 13:53

Kära Lambergsfrua ! ! !
Det är nog vädergudarna som bestämmer,de beror väl på vilket humör de är... vädergubbarna är deras springpojkar och kan inte sia allt...Vilken tur att du lät bli ,att boxa till TV-rutan,annars kan du inte se fortsättningen på OS.... HA en bra dag...Kram IA....

http://40-Talisten bloggplatsen.se

 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

23 februari 2010 17:21

Jasså du satt i styrelsesammanträde det mesta av måndagen du??? Det är kul att vara engagerad om det är självvalt och det är det ju i ditt fall. Viktigt med det sociala när man slutat arbeta.
Snön kommer oavsett vi slänger ut TV:n eller ej. Men kanske, kanske att vi om några veckor får se något grönt under snön ... Ja, jag tänker på mossan i min gräsmatta när jag skriver grönt. Fjolårsgräset är ju brunbeiget det ... Det är många färger som skall visa sig framöver men än är det bara en .... VITT.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
siv

siv

23 februari 2010 18:06

Japp. Jag har gått i ide=). Den stora personen tycker att vi är riktiga latmaskar, alla katter i huset. Vi bara sover. Men vad kan man göra? Om man går ut så dör man ju!! /Siv

http://knatten.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 februari 2010 19:15

Peter: Jag blid??? Det märks att du inte har bott hemma på många år *fniss* Å andra sidan blir jag sällan arg, men det händer, blir jag så rasande på att jag låtit mig provoceras - alltså dubbel vrede. Det här med det töntige vädermannen, som siade helt åt skogen, var inte alls av samma dignitet. Han bara irriterade mig. Mycket ;)
SJ AB kallas här i lokaltidningen för - ja baklängesläsning ombedes. Folk är omåttligt irriterade på det eftersatta underhållet och det har varit så under många år. Hur man bara kan stänga en av Sveriges viktigaste järnvägsknutar tycker jag säger allt. Hoppas tågen går, när du ska upp hit nästa vecka.
Soliga kramar!
Ma

Inger Maryissa: Jag har svarat på din blogg :=)

Irja: Ja, det var allt tur att jag besinnade mig. Det hade varit både dyrt och onödigt att krascha TV:n *fniss*

Skomakar-Lisa: Jag ser också fram mot att få se lite grönt oavsett vad det är. Till och med mossa i den så kallade gräsmattan skulle kännas positivt ;)

Siv: Tack för att du berättade för mig, hur ni katter har det nu i vinterkylan. Jag förstår så väl, att du och kompisarna helst vill stanna kvar inne och inte göra nånting alls. Ut måste ni väl ibland, men det gäller ju snabbt göra det man ska och sen skynda sig in i värmen igen.

Soliga kramar till er allihop, som har kommenterat här!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
cilla

cilla

23 februari 2010 20:16

man skall inte lita på vädergubbarna, det stämmer sällan. min skylift är högre än branbilarnas så kanske det är jag som räddar dig, och då får du inte säga nej. ibland får vi hjälpa brandkåren. jag själv har aldrig gjort det men det hade varit kul. fast jag kan aldrig bli en sexig brandman, fniss. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
soffie

soffie

23 februari 2010 21:07

tjohooo va vackert väder det blev på e.m å jag hörde dripp dropp från taken,men suck nu snöar det igen ,hmmm
kramar till dej

http://www.soffie69.blogg.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 februari 2010 21:46

Cilla: Självklart vill jag bli räddad av dig;) Fast jag skulle vara döskraj för att kliva ut i korgen på en skylift - det känns i magen bara jag tänker på det. Nä men klart du inte kan bli en sexig brandman - du blir en sexig brandkvinna *garv*

Soffie: Men visst var det underbart med lite dagsmeja trots minusgraderna. Den snö som kommer nu är totalt onödig. Suck.

Skickar mina soligaste kramar till er!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards