Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 24 februari 2010

Av Lambergsfrua - 24 februari 2010 21:50

Först vill jag tacka er för alla go'a kommentarer - de värmer och gör mig glad.   


Loppelådan

Flera av er undrat lite över det uttrycket, som benämning på den sköna sängen. Det är ett ord, som jag har lånat av bloggarvännen Bosse Bus. Ja, han heter förstås inte Bus i efternamn utan Nilsson. Jag tyckte Bus passade honom bättre efter att ha läst om hans berättelser från ungdomens glada dagar.  


Jag tänker mig att en Loppelåda ser ut ungefär som en gammal utdragssoffa. Ni vet, man fällde upp locket och där under låg i bästa fall en enkel knölig madrass och lite sängkläder. Inte alltid så fräscha... 


OJ! Nu tog Sverige guld i stafett för herrar! Vilken lycka - fast jag kollade bara den sista km om jag ska vara ärlig. Och det ska man   


Dagen har varit kall och solig efter en mycket dimmig morgon. Takdropp och talgoxars gnissel och en våryr grönfink sjungade uppe i ett träd gjorde mig varm om hjärtat. Fåglarna lever tydligen mer efter dagsljuset än vädret.   


I eftermiddag har MiML varit på utbildning till handledare.

Kära barnbarnet fyller 16 om en dryg månad och får börja övningsköra. Till det behövs handledare, så  hans ömma Moder och lika ömma Fader och Morfader fick sig en tre timmar lång duvning i trafikkunskap. "Inget jag inte visste förut", var MiMLs lakoniska sammanfattning, när han återvände till hemmet lugna vrå.   


Så nu mina vänner ska jag vandra runt lite till er som jag inte hann med tidigare idag - och sen är det snart dags för Loppelådan   


Mina varmaste och soligaste kramar till er allihop   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards