Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Reklam - för Sunne!

Av Lambergsfrua - 25 februari 2010 17:29

När Marcus Hellner skidade i mål vid gårdagens stafett räckte en kvinna fram en svensk flagga - som Marcus tog emot.

Kvinnan visade sig vara Margareta från Sunne och vår lokaltidning blev totalt nojig - underbar reklam för Värmland och Sunne!   


Jag såg inte ens att det stod Sunne på flaggan som Marcus höll. Undrar om det var några som över huvud taget såg den texten.   


Missförstå mig rätt - det är inget fel att vara lokalpatriotisk, men vår lokaltiding missar aldrig ett tillfälle att nosa rätt på minsta anknytning till Värmland, när det gäller nyheter eller andra artiklar - om så i tredje eller fjärde led.   


Dagen har varit mulen med ca -10 och  lätt snöfall till och från. Jag skrev i förra inlägget om fågellåten jag hört, men det handlar inte om några mängder, vill jag poängtera. Jag blir bara så glad för det lilla - det ger i alla fall en föraning om Vår!        


Önskar er alla en skön och avkopplande kväll innan det är dags för Loppelådan   

Soliga och varma kramar till er alla som tittar in här   

 
 
Skomakar-Lisa

Skomakar-Lisa

25 februari 2010 18:08

Haha ... Jag såg att det stod Sunne och de sa det också på TV men att det skulle vara en Margareta varken stod eller sas.

Marcus Hellner är ju Västgöte så den får inte Sunne ta för oss. *skrattar* men håll med om att det var spännande !!!
Tidningarna snappar upp allt och gör affär av det.
Ha en god kväll min vän !!!
Stora kramen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Yvonne R

Yvonne R

25 februari 2010 20:40

Jag hörde att dom sa att det var skrivet Sunne på flaggan. Kul tycker jag!!!
Ja journalister gör väl allt för att få ex antal tidningar sålda.
Det blir en flicka min dotter och hennes pojkvän ville gärna veta och bra för mig så jag vet vilka färger jag skall välja ;o)
Go fortsättning på kvällen
ps det regnar här nu

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Cina

Cina

25 februari 2010 20:41

Ja du jag såg att det stog SUNNE på flaggan han tog.
Duktiga var dom!

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

25 februari 2010 21:02

Jag såg allt att det stod Sunne på flaggan, förstår att det i dag är en stolt Margareta som överlämnade den för gullet.
Här har termometer varit över på + sidan, snöade riktigt ymmigt och friskt i flera timmar, nu regnar det. Ingen medalj i kväll på stafetten för våra töser, men dom kämpade väl och tappert trotts mjölksyran.
Ha det gött i Loppelådan när natten faller på !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Lamebrgsfrua

Lamebrgsfrua

25 februari 2010 22:44

Skomakar-Lisa, Yvonne R, Cina och Ruth:
Jag måste ha varit väldig frånvarande som märkte varken texten på flagga eller att reportern nämnde Sunne. Där ser man ;)
Kul att han är västgötei Vi har ju bott därnere 30 år så vi får väl känna lite stolthet också *fniss*:)



http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Bus

25 februari 2010 23:46

Tja, lokaltidningar har det inte lätt. De måste försöka fylla sidorna med "nyheter"...som föralldel är lika bra som de riksblaskorna kör med. "Svenska folkets sexvanor" eller "Gå ner 10 kg i veckan med ny bantningsmetod". Ack ja.

Godnatt på sig Lambergskan ;=) Sov gott och låt inga loppor störa sömnen!

 
Ragnvi

Ragnvi

26 februari 2010 06:53

Morning! Soliga hälsningar behövs här nu...det snöar igen...suck! Men igår var en härlig dag med sol o fågelsång!
Klart Sunne ska ha reklam! Jag såg loppet men inte texten....
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
Berith

Berith

26 februari 2010 08:09

Nu har jag missat något igen , jag sov antagligen ;)))
Då man kan glädjas åt det lilla , har man mycket att glädjas åt =))
Önskar dig en bra dag och en riktigt trevlig helg ,varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

26 februari 2010 08:09

Lokalpatrioter är vi nog lite varstans. Vi hade en sommargranne för några år sedan, som alltid retade oss för att gotlandstidningarna och gotlandsradion kallade kändisar och halvkändisar för "gotlänningar" om det fanns minsta anknytning om släktskap om det så var hur avlägset som helst.
Idag har vi dimma och mildväder - kan det vara vår på gång?
Kram Ingrid

http://stenstugu.com

 
Ingmarie/Mimmi

Ingmarie/Mimmi

26 februari 2010 09:34

Idag 2 plus här och det droppar från taken, kanske våren är på gång, skulle vara helt underbart, bara en måndad kvar till sommartiden börjar. Ha en fin helg

http://mimmiros.blogg.se

 
Ingen bild

Peter

26 februari 2010 11:22

Jag såg inte texten när han skidade i mål, men efteråt i intervjun kommenterade de fyra åkarna att det stod Sunne på flaggan - och garvade ganska gott åt just den saken ;p

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 februari 2010 12:06

Bosse Bus: Du är klok som en pudel. Förstås:=D
Hellre en svensk Sunneflagga än s.k kändisars sprit- och sexvanor. Hellre rapport om vårt värmländska OS-lag i curling än olika metoder att få bort oönskat fläsk och rynkor. Hur som helst i Sunne är man otroligt stolt över PR-kuppen:)
Jag hade tur, inga loppbett i natt *garv*

Ragnvi: Här har det kommit ytterligare ca en dm nysnö sen i går, men idag har vi faktiskt plusgrader :=o Men mulet.

Berith: Ha ha! Med andra ord sussade du gott framför TV:n, som du brukar;) Det gjorde dig säkert gott:=)

Ingrid: Ja, det är nog inte bara värmlänningar, som är lokalpatriotiska och det är naturligtvis inget fel i det. Jag tror kanske att man märker det mer, när man som vi kommer inflyttande. Jag tycker det är ganska rörande faktiskt.

Mimmi: Kanske, kanske Våren gör en framstöt :=) Vi har också plusgrader men mulet. Takdroppet kommer nog under dagen. Japp!

Peter: Jag såg/hörde aldrig intervjun efteråt, men visst var det en ganska kul grej. Sunneborna tycker det var en helt lysande PR-kupp som satte Sunne på kartan.

Önskar er en riktigt skön fredagskväll och trevlig helg!
Mina varmaste och soligaste kramar till er allihop :=D

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards