Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 27 februari 2010

Av Lambergsfrua - 27 februari 2010 20:09

Kan ni begripa varför Meltzer måste skrika när hon pratar. Nåja.   


Sibel - kvällens längsta ögonfransar;) Och klackarna går inte heller av för hackor.Jisses Jag är  helt fascinerad - hur kan man bara kliva omkringpå den höjden på stilettklackar? Underbar färg på den minikorta klänningen eller vad det var. Mycket annorlunda design minst sagt. Såg ut som dekorationsrosett på ett presentpaket. Bra framförande av en fartfylld och trampvänlig låt.   


Py Bäckman - intressant klädsel a la Mickaek Jackson. Glasögonen och frisyr fick mig att tänka på Marie-Louise Ekman. Melodiöst och kraftfullt bidrag. Näe   


NEO - Söt mörklockig söt gosse i stilig jacket, men varför jonglerande med käpp som en tamburmajor? Duktig kille, låten har musikalstuk. Mjo, kanske   


Lovestoned - fyra otroligt musikaliska ungdomar. I mitt tycke den bästa låten - hittills. Lätt att marschera till *garv*   


Anna Bergendal - En klar favorit sen Idol 2008, så ung och redan så skicklig. Iklädd en i sammanhanget ganska enkel vit klänning, men hallå! Svarta tights och röda basketdojor? Men låten – ja, den tycker jag om, jag som gillar Anna.   


Pernilla Wahlgren - Guldglittrig enkel korkort klänning och långa fransar på axlarna. En hederlig äkta schlager framförd av en superproffsig artist med stor scenvana!   


Noll diciplin - melodin heter Idiot. Hm. Härligt spelglada unga killar med intressanta frissor - men inget jag gillar. Kan det ha med åldern att göra?   


Peter Jöback - Ännu en revbenskavaj - förlåt jackett. En strålande artist, som inte slarvar bort några sånger. Kraftfullt, energiskt - men njäe, jag vet inte. Jag tror nog att den går vidare även om jag inte är så förtjust i den.   


Kul inslag med Marlena Ernman – ”inget konstigt alls”! Fanns det inte en liten vänlig känga åt Birgit Nilsson där *fniss*


Och Christines och Måns framförande avbrutet av Svante Thuresson och Ann-Kristine Bärnsten, Clas-Göran Hesderström och Lill-Babs (i synnerligen intressant klänning). Festligt!   


Sov gott i loppelådan, när det är så dags!

Varmaste kramar!   

Av Lambergsfrua - 27 februari 2010 19:40

Idag har det varit ett par plusgrader och lätt snöfall blandat med regn nästan hela dagen. Det är glashalt på gator och trottoarer.


Hos Dottern med familj står bilen i en carportlänga - med nästan platt tak. Så familjen och grannar var upp och skottade rent häromdagen. Allt medan det föll mera snö...

 Gissa vem som hade träningsvärk dan efter  


Efter avslutat jobb slog sig Svärsonen förhoppningsfullt ner på uteplatsen för att få något gott att dricka - men serveringen var stängd   


 

"Hallå servitören! En kall cider skulle sitta bra nu. Nähä, inte det".  


Dags att se Melodifestivalen.

Ha det gott så länge

Mina varmaste kramar till er alla!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards