Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 27 februari 2010

Melodifestivalen

Av Lambergsfrua - 27 februari 2010 20:09

Kan ni begripa varför Meltzer måste skrika när hon pratar. Nåja.   


Sibel - kvällens längsta ögonfransar;) Och klackarna går inte heller av för hackor.Jisses Jag är  helt fascinerad - hur kan man bara kliva omkringpå den höjden på stilettklackar? Underbar färg på den minikorta klänningen eller vad det var. Mycket annorlunda design minst sagt. Såg ut som dekorationsrosett på ett presentpaket. Bra framförande av en fartfylld och trampvänlig låt.   


Py Bäckman - intressant klädsel a la Mickaek Jackson. Glasögonen och frisyr fick mig att tänka på Marie-Louise Ekman. Melodiöst och kraftfullt bidrag. Näe   


NEO - Söt mörklockig söt gosse i stilig jacket, men varför jonglerande med käpp som en tamburmajor? Duktig kille, låten har musikalstuk. Mjo, kanske   


Lovestoned - fyra otroligt musikaliska ungdomar. I mitt tycke den bästa låten - hittills. Lätt att marschera till *garv*   


Anna Bergendal - En klar favorit sen Idol 2008, så ung och redan så skicklig. Iklädd en i sammanhanget ganska enkel vit klänning, men hallå! Svarta tights och röda basketdojor? Men låten – ja, den tycker jag om, jag som gillar Anna.   


Pernilla Wahlgren - Guldglittrig enkel korkort klänning och långa fransar på axlarna. En hederlig äkta schlager framförd av en superproffsig artist med stor scenvana!   


Noll diciplin - melodin heter Idiot. Hm. Härligt spelglada unga killar med intressanta frissor - men inget jag gillar. Kan det ha med åldern att göra?   


Peter Jöback - Ännu en revbenskavaj - förlåt jackett. En strålande artist, som inte slarvar bort några sånger. Kraftfullt, energiskt - men njäe, jag vet inte. Jag tror nog att den går vidare även om jag inte är så förtjust i den.   


Kul inslag med Marlena Ernman – ”inget konstigt alls”! Fanns det inte en liten vänlig känga åt Birgit Nilsson där *fniss*


Och Christines och Måns framförande avbrutet av Svante Thuresson och Ann-Kristine Bärnsten, Clas-Göran Hesderström och Lill-Babs (i synnerligen intressant klänning). Festligt!   


Sov gott i loppelådan, när det är så dags!

Varmaste kramar!   

 
 
Ingen bild

edmond

28 februari 2010 08:53

Nja, Lill-Babs klänning var väl inget vidare. Fruktansvärd från mitten och neråt. Liknade ett cirkustält. Inte heller överdelen passade mig. Bara axlar och inkapslad byst - det gjorde sig inte riktigt bra på Lill-Babs.

 
Yvonne R

Yvonne R

28 februari 2010 11:26

Melodifestivalen har du refererat riktigt bra. Det där med kläderna är nog vi som inte riktigt hänger med..eller vad tror du?!
Anna var klart bäst!! De andra tyckte jag inte va några höjdare.
Kramar

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

28 februari 2010 12:01

Edmond: He he - bra beskrivning av Lill-Babs klänning! Jag nöjde mig med - hm tja, "intressant". Kul att du tittade in och välkommen tillbaka!

Yvonne: Jo, men visst är det så! Dottern förser mig med diverse kvällstidningsbilagor såsom Fredag, Klick, och Expressens Söndag och där kan jag följa det unga modets snabba växlingar. Idag kan man i princip klä sig hur som helst och det är OK - men jag tycker inte att allt är snyggt, bara för att det är "inne" just nu. Dagens skor med skyhöga klackar t.ex imponerar stort på mig, mest för att jag inte fattar hur man kan balansera fram på såna styltorna. Jag kallar dem "sitta i soffan"-skor :=D
Soliga kramar till er båda två!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 februari 2010 16:06

Håller med dig till 100% när det gäller Meltzer. Jag får dra ner ljudet varje gång så man inte blir lomhörd. Måns har ett bättre och behagligare röstläge. Tyvärr verkar det vara skrikandets tidevarv ;) vet ej varför.

Ja du jag har då aldrig någonsin klarat såna klackar men man hade inte det på min tid. Py Bäckman såg även ut som Ozzy Osbourne. Platt fall

Jag gillade också mellanakten med dom gamla schlagerrävarna. Kul skrivet av dig.

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

28 februari 2010 18:18

Jag såg inte melodifestivalen , men jag gillar Anna och hennes röst *ler*
Väldigt bra refererat !! *ler*
Önskar dig en mysig söndagskväll , varma kramar =)

 
Herr Nilssons Fru

Herr Nilssons Fru

28 februari 2010 18:33

Här var det Melodireferat ja!! Jag såg inte allt, typiskt mig jag har väldigt svårt att hålla mig still vid TV:en. Men jag tycker nog de två bästa gick vidare. Peter...oh hans röst,,man ryser. Jag har sett honom flera gånger live, han är otrolig. Snygg är han oxå, synd han inte gillar flickor bara. Men men, han är ju endå för ung o jag har ju världens goaste gubbe, så .........
men de e ju synd om alla unga flickor. Haha.
Ikväll är jag supertrött, har bakat hela dagen o så lagade älsklingen middag så nu jag slut, har tagit en dusch o nu ska jag krypa upp i sängen och spela Bingo-Lotto, om jag kan ligga still. *ler*

Kramiz Anki N

http://anki-nilsson.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

28 februari 2010 19:30

Så bra du recenserar gårkvällens slager-jippo, inget har undgått dina skarpa falkögon. Gårkvällens startfält var det bästa hitintills, föll för Anna jag också. Men när allt är klart så brukar det bli fel låt som skall bräcka alla övriga länder i Oslo.
Kram Ruth

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Maria

1 mars 2010 12:39

Hej!
Vilken bra sammanfattning! Sibels klänning fick mig att tänka på spånslöjd, men färgen var häftig!

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

1 mars 2010 20:31

Wiper, Berith, Herr Nilssons Fru, Ruth och Maria: Tusen tack för era kommentarer, som alltid gör mig lika glad :=D

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards