Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Lambergsfrua - 15 februari 2010 11:32

Ja, vit måndag kan ju tolkas på många olika sätt, men det jag menar är -  vädret. Vad trodde ni? 


Vi kan knappt se över till andra sidan av Lambergstjärnen.   


Snart dags för vårt måndagsjobb på reklamföretaget

Önskar er alla en fin och inte fullt så dimmig dag   

Varmaste kramar!   

Av Lambergsfrua - 13 februari 2010 19:23

Det här vackra Alla-Hjärtans-Dag-kortet kommer från Cina


 

Varmaste tack!


Irja delar med sig av den här fina hälsningen till 14 februari

 

Tusen tack för den hälsningen!

Av Lambergsfrua - 13 februari 2010 13:17

I årets första tävling hos Wiccan lottade hon ut ett halsband, ett armband och ett par örhängen som hennes dotter har gjort på temat lila - och döm om min förväning och glädje när jag blev lycklig vinnare till armbandet!

Tusen tack Wiccan!   



Det välgjorda armbandet låg i den söta lilla tyllpåsen.


Soligt och kyligt här idag.

Önskar er alla en fin vinterlördag!

Varmaste kramar    

Av Lambergsfrua - 11 februari 2010 19:53

Nu har jag hängt upp den nya gardinkappan som jag köpte igår. Jag är riktigt nöjd med den - jag låtsas att blommorna är blåsippor   


 

Var rädda om er och njut av kvällen!

Varmaste kramar till alla som tittar in här   

Av Lambergsfrua - 11 februari 2010 13:46

I går kväll kom Dottern och Svärsonen hit och hade med sig en liten present till mig. Så där helt utan anledning. Jag blev både överraskad och väldigt glad, förstås. 

Thank You

Det var en gymboll - och sån där träningsboll, som ska hjälpa mig att stärka framför allt rygg- och magmuskler.

Dottern var övetygad om att bollen var blå - för det var den ju på kartongen Hmm Men nej, den var röd! Toppen tycker jag, för då kan den ligga i vardagsrummet utan att skära sig mot gardinernas färg *fniss* 


Här kämpar Svärsonen med att pumpa upp bollen till lämplig storlek för mig. Det var ett tufft jobb vill jag lova och fick göras i omgångar.


Dottern demonstrerade tre övningar, som jag kan börja med. De såg superenkla ut - men ack, vad jag bedrog mig! Idag har jag suttiit där och vicklat, försökt lyfta ett ben i taget utan att rulla runt och slå ihjäl mig. Men lite stöd för händerna lyckades jag undvika det.   



 


Sen skulle jag ligga på mage och balansera på bollen

- boll mot boll kan man säga.


Första utmaningen var förstås att komma ner på golvet,

utmaning nummer två var att sen komma upp på bollen utan att den rullade iväg med mig ovanpå. Men jag lyckades övermannade den rackarn!    


Utmaning nummer fyra var att lyfta höger ben och vänster arm

samtidigt - och sen växla. Låt mig bara säga att det blev lite i  

rörligaste laget där ett tag.    


Största utmaningen var trots allt att komma av bollen och på något sätt ta sig upp i stående ställning igen. Värdighet finns inte i den världen.   Nåja, jag fixade det till slut i alla fall.


I morgon kommer jag antagligen att ha träningsvärk i muskler, som jag inte ens kommer ihåg att jag hade, därför       

att de vilat sig alldeles för länge.


Önskar er alla en fortsatt bra dag!

Varmaste kramar.    

Av Lambergsfrua - 10 februari 2010 22:14

Idag har det varit soligt och -10. Mitt på dagen blev det som "varmast" -6.

Istapparna från taket på vår ingalasade balkong växer sig allt längre och bildar snart ett galler framför fönstret. Eftersom det inte finns annat än en oanvänd nu snötäckt gräsmatta nedanför, får de fortsätta växa.  


Idag har jag hittat en gardinkappa till köket i morgon ska jag stryka och hänga upp den. Återkommer med ett foto då. Window


Slutar dagens inlägg med en solig sommarbild över Lambergskanalen.

Snart dags för loppelådan.  Bed

Varmaste go'nattkramar till er alla!   


Av Lambergsfrua - 9 februari 2010 12:38

 Så där ja, nu funkar allt som det ska igen och jag kan bloggvandra utan problem.


Hela landet är täckt av snö och hela Vänern är täckt av is. Då kändes det skönt att läsa Liz blogg och se på hennes vårbilder. Liz bor på Irland med sin värmländske man och två barn. Hon är alltså född och uppvuxen på Irland, men skriver en imponerande bra svenska.   


Mulet och -14 här i Karlstad. Eftersom MiML ska till Fotvården i eftermiddag blir det i alla fall en liten sväng ut i kylan antingen man vill eller inte. Jag tänkte passa på att kolla lite i affärer under tiden. Det skulle kännas fräscht med en ny gardinkappa i köket...  Flowers


Som motvikt till alla vinterbilder bjuder jag idag på en bild från förra våren.


Önskar er alla en bra dag!

Varmaste kramar,   


 


Av Lambergsfrua - 8 februari 2010 11:18

Nu har jag försökt bloggvandra en kvart utan att lyckas komma in på era bloggar. Jag får försöka i kväll igen

GRRR! MUTTER! MORR!    


Frustrerade Kramar till er alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards