Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Lambergsfrua - 2 februari 2010 15:35

När vi var på IKEA förra veckan, hittade jag ett diskställ, som jag tyckte skulle passa fint på vår diskbänk. Jag tycker nämligen, att det vi har nu är för långt och tar för stor plats. "Nä, men det där är ju alldeles för litet, ser du väl" protesterade MiML vagt - fast ni som känner MiML vet, att han aldrig är speciellt vag i sin framtoning. He he, där fick jag till det   " Där får man bara plats med max två saker", framhärdade MiML.


Jag köpte diskstället i alla fall. Man är väl en självständig kvinna, vilket härmed bevisades   


Hemma igen gick jag direkt in i köket med diskstället. Mitt planerat triumferande smil förbyttes snabbt till förvåning   Utan att ta ut det nya ur sin plastförpackning kunde jag bara konstatera, att de två diskställen var exakt lika långa   Jag tror vi blev lika förvånade båda två.


Idag åkte vi inom IKEA, när vi var ute och handlade. Jag fick pengarna tillbaka och så var den saken ur världen. Men min önskan om ett mindre diskställ är inte slut för det. Jag kommer i fortsättningen att ha korpgluggarna öppna - och ha med mig måttband i fickan   


Önskar er alla en bra fortsättning på dagen.

Varmaste kramar till er!   



Av Lambergsfrua - 1 februari 2010 23:12

Så snabbt januari månad rann iväg! Januari bjöd på mycket snö, vi fick ca en dm här inatt och mer väntas komma inunder det närmaste dygnet. Förlåt mig alla vinterälskare - men jag vill inte ha mer snö nu!   


I morse när jag titta ut genom fönstret fick jag se något rusa fram över isen och trodde ett kort ögonblick att det var en skrämd hare. Brown Rabbit


Men nej, det var en överlycklig hund, som släppts lös av sin matte och fick göra slut på all sin uppdämda energi - medan matte rörde sig synnerligen försiktigt på isen.  Hiker


Dags för Loppelådan - sov gott alla människobarn.

Varmaste kramar

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards