Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Lambergsfrua - 8 mars 2010 22:57

Jaha kära vänner, nu har jag suttit och glott på TV nästan tre timmar i sträck. Helknäppt, om ni frågar mig   

Vad har då varit så intressant, att jag blev en riktig soffpotatis i kväll? Ja först var det en timme om Det Kungliga Bröllopet med Ebba von Sydow och Herman Lindqvist som ledsagare. Måste jag ju bara se. Tyckte inte MiML, som drog sig tillbaka för viktigare uppgifter - dator och andra TV:n   


Sen kom Saltön direkt efter. En serie som både MiML och jag har gillat sen start. Första avsnittet av den här omgången verkar lovande. Där gick en timme till.


Tredje timmen tillbringade jag tillsammans med en grupp svenskor som gift sig till att bli superrika Hollywoodfruar. Fråga mig inte varför jag ville titta på dem. Jag vet inte själv. Jag stånkar och stönar åt dem, samtidigt som jag fascineras av dem på något konstig vis.   


En älskar tofsar och har över 80 stycken i sitt hem. Att köpa ett nytt läppstift blev till ett helt projekt. Det hon brukade köpa, tillverkas inte längre. Stort problemm, så bästa väninnan tillkallades också.   


Ett par andra ska ha Barbieparty för sina väninnor och hade audition för att få tag i snygga bartenders till festen. Filmstjärnesnygga killar kom in en efter en, fick servera champagne till damerna medan de blev noggrant granskade från topp till tå. De fick till och med visa upp sina nakna bringor.   Allt medan de två fruarna åmade sig, himlade med ögonen, smackade med läpparna och pep av förtjusning. Där kan vi tala om omvänd diskriminering - eller kanske vi ska hylla dessa starka kvinnor? Jag menar med tanke på att det är internationella kvinnodagen idag   


Och så fick jag vårens dos av Anna Anka. Hon har fin pli på sin kropp den damen, men mindre på sin röst. Hon behöver ta lektioner hos en talpedagog.


Jag behöver väl inte tillägga att MiML snabbt tassade bort från TV:n, när fruarna dök upp i TV:n. Han har inte mycket till övers för den typen av kvinnor - och det är jag glad för  


Dags för Loppelådan - det tar på krafterna att vara soffpotatis och utsättas för så många intryck *fniss*

Varma och soliga kramar till er alla som tittar in här.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards