Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Lambergsfrua - 9 mars 2010 22:31

I kväll har jag sett Jonas Gardells program om Gud. Jonas är en kille jag gillar skarpt så länga han behåller brallorna på. Jag delar i stort han åsikter; Gud är ingen straffande Gud, han är förlåtande. I och för sig delar jag inte hans tro. Jag önskar att jag kunde, för jag inser att det ger en oerhörd trygghet i livet.   

     

För mig finns Gud - eller vad man ska kalla det - i naturens skönhet. I naturen kan jag känna en glädje, tacksamhet och närhet som ingen annanstans. Jag tror på människans förmåga att i stort forma sitt eget liv. Man har nästan alltid ett val och det valet formar i mångt och mycket en människas liv. Sen är det upp till var och en att hantera sina val på bästa sätt.

    

Min svärmor hade en djup och innerlig tro, som jag ibland avundades henne, även om den ibland kändes mig ofattbar och övermäktig, Hon förlitade sig helt på sin Gud - men jag tror att man ibland måste hjälpa Gud på traven med lite egna val också.

Nähä, nu har blivit alldeles för djuplodande här - helt emot min vana   

Dags för Loppelådan!


Sov gott alla kära bloggarvänner!

Varma och soliga kramar!   




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards