Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Lambergsfrua - 18 mars 2010 20:59

Kära vänner!

Nu sitter jag här och funderar på, vad som egentligen menas med GOD SMAK. Och vilka är det som har monopol på att avgöra, vad som är god eller vad som är dålig smak?   


Om jag gillar gamla kopparsaker och ställer dem högst upp på köksskåpen - är det dålig smak? Om jag gillar volanger, skira spetsar, silkiga fransar och rosa fluffluff i inredningen - är det dålig smak? Om jag gillar mimimalistisk inredning i svart och grått och vitt - är det dålig smak. Eller är det bra smak, bara för att det just nu är "inne"?   


Vem har rätt att racka ner på min smak? Varför ar det OK att till och med göra ett TV-prgram om detta. Nånstans är jag väldigt kluven här, för jag tittar ju, men det negativa väger över. I min värld är det "Lev och låt leva", som gäller. Jag tycker inte som du, men jag respekterar din rätt att tycka som du vill. Undrar och Simon och Thomas skulle förstå det.   


Nu ska jag inte bry min hjärna mer med detta.

Önskar er alla en riktigt god natts sömn i loppelådan, när det är så dags.

Mina allra varmaste kramar till er alla  

Av Lambergsfrua - 18 mars 2010 20:17

Goder afton kära vänner!

Just nu sitter jag och ser på Sveriges fulaste hem och sätter skrattet i halsen. Paret Ing-Marie och Benny har skapat ett hem fyllt av romantik och dockor. Eller snarare Ing-Marie. Benny är förälskad och förverkligar hennes inredningsdrömmar. Inget i min smak, men det är ändå deras hem.   


Simon och Thomas intar hemmet, lyfter på de rosaromantiska fluffiga prylarna och (hån)skarattar. Jag gillar de här två gubbsen starkt och inser att Ing-Marie och Benny har bett om hjälp pch ställt upp på programidén. Tycker nog ändå, att inredarna är ute på en livsfarlig balansgång. Det gäller ju att ändå visa respekt.


Reklamen är slut för den här gången. Jag återkommer så småningom ;)

Mina varmaset kramar!

Av Lambergsfrua - 18 mars 2010 11:35

Jag har suttit här och bläddrat lite i min gamla sångbok från småskolan. "Nu ska vi sjunga" med teckningar av Elsa Beskow.


 

Där hittade jag den här visan, som passar min sinnesstämning idag - snö och mulet, men några plusgrader.


Vinter adjö!                     

Drivor av snö

smälta för solen ner.

Ingen dig dröja ber.

Vinter adjö!

Bort med din snö.


Vinter adjö!

Isar och snö

mera ej locka mig,

därför jag bjuder dig,

Vinter adjö!

Bort med din snö!


Det finns en tredje vers också, där Vintern hotas att bli utskrattad av göken, om den (Vintern alltså) inte försvinner utan prut   


Önskar er alla en fortsatt bra dag och skickar mina varmaste kramar till er   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards