Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Lambergsfrua - 22 mars 2010 12:00

Tack alla go'a bloggarvänner, som har skrivit kommentarer! Ni vet att jag alltid uppskattar att höra från er. Tyvärr hinner jag inte bloggvandra idag, man jag tror nog att ni klarar er utmärkt bra ändå   

Här ligger snön fortfarande på marken, men vi har i alla fall ett par plusgrader  

I Skåne har våren gjort sitt intåg och även på andra håll söderut sticker små vårblommor modigt upp sina huvuden till stor glädje för dem, som bor där. Vad passar då bättre än en vers ur Jeanna Otterdahls


En vårvintersaga

Fru Maja täcktes skicka
sitt första lilla bud hit opp,
en klarögd liten flicka
med sippor blå i knopp.
Hon hade hela famnen full
av barnafröjd och solskensgull
och snön smalt bort i hennes spår
och det vart nästan vår.


  Teckning av Elsa Beskow


Det finns tolv (!) verser till, men dem ska jag inte trötta er med nu. Ett par till ska ge er, när Majas Lilla Flicka har vågat sig lite längre uppåt landet.


Dags för veckans jobb och sen styrelsemöte i kväll   

Mina soligaste kramar till er alla som tittar in här!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards