Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 25 mars 2010

Av Lambergsfrua - 25 mars 2010 16:15

Tusen tack alla ni kära bloggarvänner, som skrivit kommentarer hos mig. Jag ska börja bloggvandra ikväll, men är inte säker på att jag hinner besöka er alla. Ni vet hur det är, ibland får man prioritera andra aktiviteter. Men som jag tidigare skrivit - jag finns här och gläds ät varje livstecken från er   


Svanar på hal is

I dag vid middagstid landade ett par svanar på Tjärnens is   De brukar mellanlanda här vår och höst på sin väg till eller från sina häckningsområden norrut. Självklart utgår jag från att det är samma svanpar som är Tjärnen trogen   

  De såg faktiskt ganska fåniga ut, där de försiktigt klev fram på isen. De hade nog behövt ha broddar på fossingarna.  


Snabbt agerande

En föreningens hyresgäster, en änka på 80+ fick en vattenskada strax före jul. Felet var inte alls hennes, men hon ringde genast jouren, som kunde åtgärda det läckande röret på vinden. Innan skadorna i lägenheten kunde åtgärdas måste stora fläktar in för att torka ut fukten.   


Vilken tur!

Naturligtvis var det besvärligt för henne och några dagar bodde hon till och med hos sin dotter. Nu är allt frid och fröjd igen och på senaste styrelsemötet beslutade vi att ge damen en slant och en blomma som uppskattning för hennes agerande och lite plåster på såren.


Idag överlämnade vi kuvertet och en bukett tulpaner och hon blev alldeles blankögd av rörelse.


  

"Men vad roligt!" utbrast damen. "Idag är det min 60-åriga bröllopsdag!"

Vilken tur att vi gick till henne just idag och inte igår eller i morgon   


Varmaste kramar till er alla som tittar in!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards