Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 19 april 2010

Av Lambergsfrua - 19 april 2010 11:03

I går åkte vår gamla konstgjorda gräsmatte-matta bort från balkongen! Passade på att göra rent därute innan Dottern och Svärsonen kom för att skära till och lägga in den nya.


När Dottern år i farten är det bäst att hålla sig undan - så det här foto fick jag ta genom fönstret   Nä, jag skojar bara! Hon är go' som gull, men det räckte med två personer därute.


 

Lite pilligt var det att få till passformen i hörnorna. Husväggarna är inte alltid helt raka.


Så här fint blev det till slut   Stort och varmt tack för hjälpen!   


Årets första båt!

Mitt under jobbet med gräsmattan kom säsongens allra första båt glidande in i Tjärnen. Det om något är ett säkert vårtecken.   


Visserligen var kapten och passagere rejält påbyltade - men vad spelar väl det för roll 


Svanbesök - igen

Längre in i Tjärnen höll ett par svanar till - fast vi såg inte så mycket av deras elegans.


  De var så intensivt upptagna med att äta att vi mest såg deras vita rumpor och svarta paddlande fötter.   


Soligt här idag. Snart dags för lunch och veckans jobb.

Önskar er en härlig vårdag och skickar mina varmaste kramar till alla er som tittar in.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards