Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Lambergsfrua - 3 maj 2010 19:51

Så har vi då avverkat våra fyra eftermiddagstimmar på jobbet.


 

Personen med ljushuvudet är jag - fniss!


Min enkla arbetsplats finns i ett rum innanför lagret. Ibland blir det ganska ljudligt och ibland ganska svalt om fötterna. Lagerkillarna har sin dator i samma rum som jag sitter. De är varmt klädda och kommer då och då in för att knappa viktiga saker - och glömmer att stänga dörren. Suck. De tycker nog att jag är lite tjatig, som reser mig och stänger om oss.


Medan vi har jobbat, har grönskan tilltagit - underbart! Våra fina bänkar är flitigt använda - här är det ett förälskat par som njuter av vårsol och vattenblänk.


 

 Och här är det en husse som sitter och smaska i sig en hamburgare från den närbelägna kiosken medan hans två jyckar väldigt gärna vill få en smakbit.


Dags för Bonde söker fru!

Varma och soliga kramar till er alla som tittar in!   

Av Lambergsfrua - 3 maj 2010 11:28

God middag alla go'a bloggarvänner!

I dag fick vi allt masa oss ur Loppelådan lite tidigare än vanligt. Två gubbs från Sotnings- och Ventiationsteknik skulle komma och justera ventilationen i lägenheterna. Mellan 7.30 - 16.30 Men hallå! 7.30!?


Har man under hela arbetslivet skuttat upp ur Loppelådan varje vardagmorgon till väckarklockans skrammel 6.30, unnar vi oss om silvergrå pantrar lyxen att vakna av oss själva på morgnarna. Och det är definitvt inte 7.30


Följden blev i alla fall att jag var ute med kameran en sväng i morse - solsken och spegelblankt vatten.


I andra änden av Tjärnen finns båthus och ett byggföretag - riktigt vackert en sån här morgon


Morgonpigga herrar som hade med sig kastspön i båten.


Snart dags för lunch och jobb.

Jag önskar er en fin fortsättning på dagen.

Varma och soliga kramar till er alla som tittar in här   

Av Lambergsfrua - 3 maj 2010 11:06

Hej go'a vänner!

I går kväll när jag skulle in på bloggen var det stört omöjligt att få till det. Till slut fick jag ge upp. I morse läste jag i tidningen att nätet var överbelastat igår bland annat pä grund av att ca en halv miljon människor höll på att e-deklarera. Varför vänta till sista dagen? Suck.   


Våren hos oss den 2 maj

Björkarna har fått musöron - fast möss har inte gröna öron vad jag vet.   


Fläderblom på gång


Violer till mor - eller var för inte till någon annan, som du vill glädja lite.   


När jag skulle fotografera en katt som satt under några vinbärsbuskar, hukade den och gled iväg snabbt som ögat. Innan jag hann stänga kameran gled den här katten fram och följde målmedvetet efter den första - månne vi kan se fram mot en kull småtigrar vad det lider...  


Gårdagens solnedgång var av det mer spektakulära slaget!


Ja. det här var alltså de bilder jag skulle ha lagt in i går om allt hade funkat - men bättre sent än aldrig.    

Soliga kramar!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards