Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

Torsdag - full fart framåt!

Av Lambergsfrua - 6 maj 2010 15:59

Hej kära vänner!

Först vill jag tacka för alla go'a och vänliga kommentarer, som jag har fått! Ni gör mig lika glad varje gång   och hoppas ni inte ger upp, även om jag inte alltid hinner skriva något hos er.   


Välkommen gåva

Idag har det varit full fart för oss. Först till Myrorna med ett par kassar från garderobsrensningen.

 

Det känns bra att sakerna kommer till nytta inom Frälsisarméns sociala arbete. Lite lustigt att second hand-kläder idag kallas för vintage. Låter väl lite snofsigare kan tänka   - men det är fortfarande begagnat, secont hand eller återanvändning.


Ännu en välkommen gåva

Gav sen bort vår stora gamla videokamera med väska till en affär, där man dels jobbar med videoinspelningar, dels samlar gamla kameror på en "museihylla". Om nån vill köpa, är det OK, annars står kamerorna där som lite kuriosa. Ägaren blev verkligen glad, tog i hand, bockade och tackade.    Passade på att uträtta några andra småärenden nere i stan, när vi ändå var där.


Rundvandring 1

Ut till Bergvik, där IKEA fick ett besök av oss.

 

Vi skulle bara ha ett par småsaker, men fick ändå en rejäl promenad på vandringen runt  den snitslade banan genom varuhuset.

Vi köpte i alla fall inget som behöver skruvas ihop, innan det kan användas.


Lunch

Vi unnade oss att luncha på en Burger Supreme på MAX

  Inte så nyttigt kanske, men gott - och vi tog i alla fall med GI-bröd...


Rundvandring 2

Sen var vi redo för en runda inne på ICA MAXI - nu började det kännas i fötterna.   Skönt att komma hem och packa upp prylarna och kunna ta en kopp kaffe i lugn och ro.


Kvällsaktivitet

Om knappt två timmar ska vi iväg på ett seminarium för styrelseledamöter om budget- och förvaltningsfrågor i HSB Värmlands regi.

 

Även om vi tillhör dem, som valt att teckna avtal med HSB Värmland för att få hjälp med de här frågorna av deras sakkunniga, är det ändå intressant att känna till så mycket fakta som möjligt. Kunskap är en lätt börda att bära   Oj, nu kände jag plötsligt hur präktighetsglorian trycktes ner på huvudet och pressar på öronen - mest på det ena, tror jag   


Hur som helst med detta. Solen skiner och det är vårskönt ute.

Önskar er alla en riktigt fin fortsättning på dagen!

Varma och soliga kramar till er alla som tittar in hos mig   


 
 
Ingen bild

kopings-mailis

6 maj 2010 21:49

Tusen,tusen tack snälla du för alla goa kommentarer om min Egyptenresa.
Visst är det härligt att få resa bort.Vi längtar
redan till nästa.
Kram och gulle dig säger Mailis från Köping.

 
Ailas

Ailas

6 maj 2010 22:39

Helt klart har du haft en s k "heldag"!

Du gjorde mig faktiskt riktigt glad, förresten, för jag syndade också med snabbmat idag. Var så hungrig på hemvägen och tanken på att behöva laga något lockade inte... Så nu är vi två om denna svåra synd. :)

Sov gott!

http://ailas.svenskablogg.se

 
Berith

Berith

7 maj 2010 08:08

Godmorgon =))
Det kan man verkligen kalla för en heldag =))
Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

7 maj 2010 09:29

Vilken tur att ni tog GI-bröd på hamburgaren, så blev det lite nyttigare :) Där fick du mig att fnissa en smula, och dessutom blev jag hungrig.
En härlig dag. jag gillar dagar då man verkligen får känslan att man har hunnit med MASSOR!
Trevlig helg!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Ragnvi

Ragnvi

7 maj 2010 16:39

Hej på dig bland blommor o blader! Idag är det fredag och hoppas du hunnit vila nåt efter rundturen igår!
Kramen!
Ragnvi

http://rankans.blogg.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

7 maj 2010 17:28

Kära Lambergsfrua !!!
Mer än gärna skänker jag också, det jag inte behöver eller vuxit ifrån, till rödakorset eller myrorna....Men man blir ju lessen och förb på dom som lever flott på andras godhet och bekostnat,och förskingrar,många miljoner av dess välgörenhetpengar som vi vill ska gå till de behövada....Jag tycker det är skam på torra land, och knappast någon straff får dom inte för sin onda gärning, 6 år vad är väl det,när dom levt som mångmiljonärer på andras pengar,,,,Det är hjärtlöst , har dom ingen skam i kroppen..... FY usch.....Ni behövde nog den där SUPERBURGEN som ni satt sprätt på kaloriena, så mycket ni hade promenerat,, energikick, för att ladda batterierna ....LER...HA en skön mysfredag och solvarm vårdag....,FÅNGA DAGEN.....KRAM IA .....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards