Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Lambergsfrua - 18 maj 2010 22:28

Bättre sent än aldrig!

Idag flaggar jag för alla som heter ERIK och då i första hand för kära Sonen och Mannen i Mitt Liv, som har det som andranamn och lika kära Barnbarnet, som har det som tilltalsnamn. Här kan man tala om ett verkligt släktnamn   

  Soliga kramar till er!

Av Lambergsfrua - 18 maj 2010 20:42

Jaha, vart tog de här två dagarna vägen   

I går förmiddags hade vi ännu ett möte om vår lekplats, som ju ska rustas upp. Tre olika företag har kontaktats, bara ett har behagat svara - NCC. Så nu kom en kille därifrån för att kolla vad vi vill ha gjort.

Och sen var det dags för jobb och vårens sista styrelsemöte i föreningen. Gissa om det kändes skönt, när vi väl kom hem igen på kvällen   


Solnedgång från balkongen

Vi tände ljusen i den fina ljusstake, som Anders i Lödde gav oss. Han har gjort den själv av trä och  stenar, som han hittat i naturen. Den känns mycket speciellför mig, eftersom det är en del av Skåne - min pappas hemtrakter.


Tisdagen

I dag har det varit ca +20 och mulet. Skönt med lite värme. Mycket skrivarbete med alla papper som ska skickas in till HSB-kontoret från årsstämman och konstitueringsmötet förra veckan.


Och så pajade vår internetuppkoppling och därmed telefonen!

Efter att utan resultat ha utfört de olika moment, man kan pröva i sådana situationer, kontaktades Bredbandsbolaget - via mobilen. Troligen ett större fel, som "man jobbade med" var svaret. Efter upprepade kontakter insåg supporten, att det nog kunde vara så, att vårt modem hade lagt av. Suck! Ett nytt modem kommer till oss på torsdag eller fredag. Fast det tror jag inte, färrän jag har sett det. 


För tillfället funkar internetuppkopplingen genom att vi har kopplat bort modemet och satt sladden direkt in i "hålet i väggen". 


I eftermiddags kom ett gäng grabbar och prövade fiskelyckan i Tjärnen. Jag såg aldrig om de fick något, men det är nog en trevlig sysselsättning ändå - fast personligen skulle jag få fnatt av att stå där och veva eller stirra på ett flöte    Tur att vi människor är olika.


Jobb på LBC åt Dottern i morgon - fast hon är i Stockholm då.

Önskar er alla ett fint slut på kvällen och en god natts sömn i Loppelådan, när det är så dags.


Soliga och varma kramar!   


 

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards