Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 22 maj 2010

Jag har blivit med ny kamera!

Av Lambergsfrua - 22 maj 2010 15:20

Efter mycket velande och funderande har jag äntligen kommit till skott och köpt en ny kamera   


Valet föll till slut på en Nikon S8000 Coolpix med 10X optisk zoom och 14,2 Megapixlar, som jag tror jag kommer att bli nöjd med.

Jag har naturligtvis testat den.   

Första bilden har jag tagit i normalläge. Det är faktiskt lite lätt soldis. Jag såg ett stavande par på andra sidan Tjärnen.   


Full zoom på dem. Det är faktiskt ett par av våra grannar, men det såg jag inte först.


Vy mot Herrhagen och deras vackra gamla vattentorn.


Med full zoom kom det så här nära.   Jag har inte behandlat bilderna i Photshop. Skulle gärna skärpa kontrasten lite, men då hade ju inte bilden varit riktigt rättvisande för kameran.


Jag får träna lite mer. Jag är inte van vid att enbart se motivet i skärmen. På den gamla kameran kunde jag även kolla i sökaren.


Snart ska vi till Dottern med familj för lite gott att äta och samvaro med hennes Svärsonens föräldrar, som är på besök. Det ska bli trevligt!   


Önskar er en riktigt Glad Pingsthelg!

Varma och soliga kramar till er alla, som tittar in hos mig!   

 
 
Ailas

Ailas

22 maj 2010 17:55

Grattis till den fina kameran! Men vet du vad...? Sådant förpliktigar! Nu vill vi se massor med fina bilder varje dag, bara så du vet... :)

Låter som om ni har en trevlig pingst, trevligt att höra. Jag har besök av dottern (fr Sthlm), också mysigt! Vi har fått en långpromenad idag.

http://ailas.svenskablogg.se

 
Ingrid

Ingrid

22 maj 2010 22:31

Grattis till den nya kameran, den verkar ju vara helt strålande bra.

Jag tycker att den jag har inte ger bra bilder när jag zoomar. Det kanske är jag som gör något fel.

Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Ingrid

http://blog.stenstugu.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 maj 2010 22:34

Grattis till den nya kameran och så underbart fina foton du har tagit.
Ha en fin fortsatt helg
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Ruth

Ruth

22 maj 2010 22:47

Grattis till din nya kamera. Roligt med en så bra zoom, man kan stå långt borta och få en fin bild. Den här kameran kommer du att ta många fina bilder med. Det är så roligt att fotografera.
Hoppas din pingsthelg fortfarande blir bra utan regn så ni kan njuta till tusen.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
soffie

soffie

23 maj 2010 09:59

men å va kul med en ny kamera och vilket bra zoom det är,Jättfina bilder,
ha en toppen söndag trots blåsigt väder,
kram

http://www.soffie69.blogg.se

 
Lena

Lena

23 maj 2010 10:47

Vad kul med nu kamera! Funderar också på det men det blir alltid något annat istället. Lena

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

 
Lars

Lars

23 maj 2010 23:05

Grattis till nya kameran!!!!!

http://www.garaget.org/Skoghallskille

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards