Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Lambergsfrua - 1 juni 2010 20:48

Jodå, för enligt SMHI har vi nu sommar eftersom dygnets medeltemperatur överstiger +10 minst fem dygn i sträck. Bara så ni vet, när ni (och jag) sitter och huttrar i +5 om några dagar - för så blir det väl??? Men idag har det varit en strålande fin dag med sol och ca +20.


Gullvivor och förgätmigej - härliga försommarblommor. Eller sommarblommor då, om vi ska tro på SMHI...


Med stort intresse följde vi de här fyra ungdomarnas strävan med sin båt. Jag tror att de fått motorstopp och försökte dra fram båten till en brygga. Det påminner lite om forna tiders pråmdragning i kanalerna.


Från lyktstolpen hade den här ringduvan (?) fin utsikt över händelserna vid Tjärnkanten.


Medan anddraken höll koll från gräset vid Tjärnen.


Gårdagens solnedgång bjöd på ett helt fantastiskt himlaspel. Vid det här laget vet ju ni, som följer min blogg, att jag är helt fascinerad av dessa skönhetsupplevelser.


Önskar er alla en skön sömn, när det är dags att krypa ner i Loppelådan.

Soliga kramar!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards