Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Ny vecka!

Av Lambergsfrua - 14 juni 2010 11:46

Tack snälla, go'a Ruth, Berith och Ingrid för era kommentarer om min pajade laptop! Jag hade med mig en minnepinne (norska för USB-minne), - men använde den inte  .


Back up på nätet är en toppenbra idé, men jag hade bara tillgång till internet, när jag skrev inlägget Häcklefjäll. Jodå, det fanns internetuppkoppling, men priset var skamligt högt. Vem vill t.ex betala 110 svenska kronor för en timme? Inte jag i alla fall.


Hemma är jag så redig och sparar både på CD och extern hårddisk. Ungefär som att ha både hängslen och livrem på byxorna   


Foton och lite resebeskriving från Island kommer, men än är jag inte färdig med fotorensningen.


Gårdagen

Igår på eftermiddagen var en av Tjärnens flytande "bryggor" ute vid en av vassruggarna. Kapten med besättning metade.



Det såg så lugnt och fridfullt ut - jag hoppas de fick någon fångst, om inte annat så till katten    


Här är också några som tog det lugnt.

Kanske är det gröna gräset på land en större kulinarisk upplevelse för änderna än Tjärnen kan bjuda på.   


Vi var vi bjudna till dotter Maria med familj på kvällen. Trots en och annan skur kunde vi sitta på altanen - markisen var utfälld.



Vi fick bakad potatis med supergoda röror till - mums!   


I deras trädgård blommar det nu, så det knakar. Jag vet inte vad de här blommorna heter, men de påminner om förstorade gräslöksblommor och är mycket dekorativa.


Utsikten från vårt vardagsrumsfönster strax inan det var dags för Loppelådan. Visst är det som Harry Martinsson skrev: "Juninatt blir aldrig av, liknar mest en daggig  dag..."


Önskar er alla en härlig dag!

Soliga kramar!    




 
 
Riitta

Riitta

14 juni 2010 13:47

Så sköna utsikter ni har hemifrån.
De där blommande bollarna heter allium. Det finns många likande som hör till samma familj. Väldigt fina.

http://riittas-ordbilder.blogglatsen.se

 
Margit

Margit

14 juni 2010 15:08

Underbart att titta och läsa...vad ni varit med om...ISLAND...och allt det andra. Kollat 10-12 dygn bakåt och läst det mesta.
Vi är ju också hemkommen från Kreta..lagt in "massor" med bilder därifrån. Så roligt att "följa" alla sina bloggvänner...fastän man varit bortrest en tid...När vi kom hem kl 6..till Kolsva..så satte jag mig direkt vid datorn..flera timmar...närt Lasse somaNDE PÅ SOFFAN BREDVID...
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
yvonne

yvonne

14 juni 2010 19:01

Ja, skulle precis skriva allium... ;) Härligt väder det är nu...och så ljust! :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

 
Ailas

Ailas

14 juni 2010 19:44

Välkommen hem! Ser med stort intresse fram emot dina bilder från Island! Hur fick det med "lapen", fungerar den härhemma? :)

http://ailas.svenskablogg.se

 
Cina

Cina

14 juni 2010 22:07

Jättefina foton som vanligt!
Sedan gjorde du mig sugen på röror är ju barnsligt förtjust i just röror.....undrar vad det är i ????

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
yvonne

yvonne

15 juni 2010 07:25

Hej igen! Klart det heter UGNSBAKAD :) Grejen är att så många skriver UNGsbakad..i recept och annat. (det låter ju så i tal..) Och språkpolis som jag är så stör jag mig på fel i skrift. Jag är ju inte helt felfri själv naturligtvis, men en del är ju så uppenbart. Och många fel kan man läsa i tidningar, tyvärr... :)

http://www.yvonneeblogg.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

15 juni 2010 09:04

Så fint ni bor med vattnet synbart från fönstret. Blir riktigt hungrig när jag ser tallriken med mat, har inte ätit frukost ännu. Sitter fortfarande här med min kaffemugg. Änder är ståtliga fåglar, så fina. Du är en flitig fotograf. blir en riktig varm dag i dag, solen gassar från en molnfri himmel, inte bra när jag skall städa, puha...
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Love

Love

15 juni 2010 11:10

Hejsan och välkommen hem.
Nu är vi tillbaka i Svedala vi som varit ute i stora världen. Synn att din dator pajade men du hade tur i oturen och en fin resa hade ni förstår jag.
När jag ser utsikten från er lägenhet så är frågan om jag skulle lämna den, så vackert med alla solnedgångar.
Jag har varit rätt dålig efter vår tur men nu ska blomgardinerna upp till midsommar samma som du har på balkongen.
Sommar dagar och nätter måste tas tillvara så bloggandet blir mindre just nu men det är så roligt med alla bloggvänner och varje dag försöker jag hälsa på ska du veta.
Ha nu en riktigt bra vecka och tack för att jag hittat en vän i dig.
Kram
Love.

http://www.vindalou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards