Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 28 juni 2010

Av Lambergsfrua - 28 juni 2010 11:38

God förmiddag!

Först ett varmt tack till er kära bloggarvänner för go'a kommentarer. Jag hinner tyvärr inte bloggvandra nu - snart dags för lunch och jobb. Vem har sagt att livet som silvergrå panter är långsamt   I alla fall inte så länge man har färmånen att få vara frisk.


Hur som helst. Vid vår stavning igår såg jag att näckrosorna slagit ut och blommar för fullt.


De gula lyser som små pigga solar, där de lyfter sina blommor över den mörka vattenytan.


De vita är mycket elegantare, ja de ser nästan exotiska där de flyter på sina stora blad.


Jag måste erkänna, att jag har jobbat lite i Photoshop med båda bilderna. Bladen var angripna av någon insekt och ganska håliga.

Tycker det är OK, för det är ju själva blommorna jag vill visa. Bladen utgör bara bakgrund   


Nu hör det till saken, att jag inte är särskilt förtjust i näckrosor. De ger mig alltid en känsla av obehag. Som barn badade jag vid ett tillfälle i en liten sjö med näckrosor, kom för nära dem och trasslade in ben och armar i de långa hala stjälkarna. Det var aldrig någon fara på något sätt, men upplevelsen satte djupa spår.   Men vackra på vattenytan är de onekligen.   


Här skiner solen och det ser ut att bli ännu en fin sommardag. Önskar er detsamma, där ni är.


Soliga kramar till er alla som tittar in här.   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards