Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Lambergsfrua - 1 juli 2010 23:17

Peter!

Varmaste grattiskramar på din födelsedag!


 

Vi hissar flaggan för dig och önskar dig en trevlig och minnesvärd dag - vi ska i alla fall göra vårt bästa   


Din födsel var lite dramatisk. Vi hade ätit grönsaksfat till middag, något som jag är myclet förtjust i. När jag fick ont i magen framåt kvällen tyckte jag, att det var ganska förståeligt. Det vet ju alla, att Verkmästarn i magen har det lite jobbigt med sån mat. När jag inte hade somnat framåt midnatt gick det upp för mig, att det kanske inte var grönsakerna som orsakade magsmärtorna. Utan du!


Vi bodde då i Ösmo och hade taxen Mackie. En god vän i Nynäshamn hade lovat att ta hand om Mackie, när det var så dags. MiML ringde vår vän, packade in Mackie i bilen och åkte milen ner till Nynäshamn, lämpade av jycken och tillbaks till Ösmo för att hämta mig. Jag låg i baksätet under den fyra och en halvs mil långa körningen på krokiga vägar till Södertälje Lasarett. Uppe på Sorundamalmen gick vattnet. Klockan 02.40 klev jag i alla fall  in i hissen upp till BB för egen maskin - om än något framåtböjd.


Nu blev det full fart på berörd berörd personal. Dusch eller andra förberedelser var det inte tal om - Peter noterades född kl 02.55   

 

Dina morföräldrar var så oerhört stolta och glada, när du föddes - första barnbarnet kan tänka. Mormor tittade ömt på dig och kallade dig sin lilla rosenprins. Hur rart som helst - du är ju född i rosornas månad.


Idag har den där lilla rosiga prinsen vuxit upp till en mogen medelålders man och liknar minst av allt en ros. Prins eller inte, men go' e' han i alla fall  

Soliga kramar till dig Peter och till alla andra som tittar in!   

Av Lambergsfrua - 1 juli 2010 16:48

Onsdag

I går jobbade jag på LBC Frakt och där har man köpt in en ny scanner för fraktsedlarna. En riktig turbomaskin!

Datakillen Anders hade testkört den på sitt rum och den funkade perfekt. Sen flyttade han till "mitt" rum - och då funkade den inte. Suck.


Eftersom båda maskinerna inte kan köras samtidigt och jag inte ville vänta för länge, arbetade jag med den gamla maskinen -  medan Anders återgick till sitt muttrande över tingens ordning.   


När jag sen var klar med mitt jobb, återkom han och si, då lyckades det! Det var bara en enda liten inställningstext, som skulle ändras   


På eftermiddag hämtade vi sonen Peter vid stationen. Han ska vara "vakthund" i syrrans hus en tid framöver. Vi besökte shoppinggallerian Mitticity (en ofattbart fånig blandning av språk), där man informerade om SJ Prio och sommarerbjudanden med tåg. SJ:s tåg, alltså.


 Eftersom både MiML och jag har varsitt kort var det lite intressant att se, vad de hade att erbjuda. Njae, det var väl inget som lockade oss direkt nu, men vi svarade på några tipsfrågor.


När vi stod där och knåpade, kom det fram en mycket trevlig man från SJ:s informationsgrupp och frågade om vi hade Priokort. På vårt jakande svar, sken han som sola i Karlstad, dök ner i en låda och plockade fram en stor, fin och påkostad kokbok som han räckte över!   


MiML tog överraskad emot "Svenska Resmål" av fotografen och skribenten Hans Christiansen och den flerfaldigt prisbelönade Torekov-kocken Rickard Nilsson. I boken finns närmare 100 recept från 27 krogar med recept av några av Sveriges bästa kockar.


Som grädde på moset berättar Kjelle Bergqvist minnen från filminspelningar i olika delar av landet. Visst låter det som en härlig kombination!   

Kjelles kommentar: "Kläderna gör inte kocken!"


Torsdag

Nu har vi fått en pulverbrandsläckare på första våningen i våra trapphus och dessutom en i varje tvättstuga.


Det tycker jag är en mycket klok investering för brandskyddet.


Soligt och varmt här idag. JUst nu är det +22 i skuggan.

Jag hoppas ni också har en fin dag.


Soliga kramar till alla er som tittar in!    


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards