Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 7 juli 2010

Av Lambergsfrua - 7 juli 2010 22:08

För ett par dagar sedan slutade min datormus att fungera. Bara så där utan vidare. Testade med musen till den bärbara (jo, jag har en sån - jag tycker det är smidigare än att sitta och fila på pekplattan). Den fungerade, alltså var den gamla datormusen slut.


När vi kom in till våra vänner i nöden, Wermlandsdata förkunnande Mannen i Mitt Liv med ett glatt flin: "Hustruns mus har pajat!" Tänk att ett så enkelt och gammalt skämt kan väcka så mycken munterhet hos gubbs i alla åldrar.


Så nu har Hustrun skaffat sig en ny mus - he he!  


Onsdag

Idag har jag scannat fraktsedlar på LBC Frakt. Man har köpt in en ny snabb maskin, som fullkomligt spottar fram fraktsedlarna. Jätteroligt att jobba med - även om den förkortar min arbetstid betydligt.


Skräpplockning

När jag kommit hem igen, gick vi ut en sväng i det fina vädret. Vi tog med oss en kasse och skräpplockartången och gick runt Tjärnen och Kanalen. På så sätt förenade vi nytta med nöje. Jag tog inget foto av skräpet, men däremot av fina blommor och båtar.



Några av husen i vår bostadsrättsförening sedda från en av Tjärnens bryggor.


En för mig okänd växt i strandkanten.


På väg ut mot Vänerns böljor


I våras fick jag lökar av dotter Maria. Satte dem i jorden, men trodde inte att de skulle blomma redan i år - men jodå! Jag tror det stod tigerliljor på förpackningen. Jättefina, tycker jag!


Lambergskanalen från båthusen på Herrhagssidan.


Fotbollen är slut, Peter har gått till sitt tillfälliga hem och vi ska snart krypa ner i våra sköna loppelådor.


Innan jag säger god natt och avslutar för idag vill jag tacka så innerligt mycket för kommentarer hos mig. Jag får skjuta upp bloggvandringarna ett tag - det är så mycket annat som upptar min tid just nu. Jag hoppas ni har tålamod med mig.


Varma och soliga kramar till er alla!   






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards