Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Lambergsfrua - 16 juli 2010 18:10

Ni minns väl måsbryggan, som bogserades ut i Mariebergsviken här i Karlstad, för att locka till sig skitande måsar från båtarna vid bryggorna.

Man hade bara glömt en sak - måsar har svårt att sitta på en rund slana och det var precis vad man har använt vid bygget...   Här kan du läsa oim det snöpliga resultatet.


Men visst var det ett bra försök. Kanske man kan bygga om bryggan med brädor, som måsarna kan sitta på utan att drutta i vattnet   


Soliga kramar!

Av Lambergsfrua - 16 juli 2010 17:39

Jodå , nu igen!   

Än en gång lyckades jag slinta och knyckla till en tå, när jag tog spjärn mot pallen för att sätta mig tillrätta på en av våra höga stolar på balkongen. Ni som följer min blogg minns kanske, att exakt samma sak hände nån gång i våras också - tror jag att det var.


  Återigen var det "pektån" som fick sig en tryckare och lika förbaskade ont gjorde det. Jag kan lugnt säga, att det inte är direkt smärtfritt nu heller - och inte är det mycket att göra åt eländet. Tur att det är sommar och sandalväder.


Så har vi då vinkat av Sonen Peter, som har åkt hem till Göteborg igen. Det har varit trevligt att ha honom i närheten. Vi har ätit middag tillsammans och umgåtts varje kväll, medan de flesta dagarna har ägnats åt egna altiviteter. Han har bland annat utforskat stora delar av stan med omgivningar på cykel.


Jag måste bara få visa mina två foton av solnedgången i måndags kväll - kvällen före det enorma åskvädret som brakade loss på natten sen.

Dagen hade varit het och kvalmig och kvalmigheten höll i sig långt in på kvällen.  


Det var så fanatstiskt vackert - och jag har absolut inte trixat med fotona i PhotoShop. Det hade antagligen förstärkt effekten ytterligare, men här tycker jag att naturen klarar av effekterna så bra på egen hand   


Önskar er alla en fin fortsättning på fredagkvällen och en riktigt trevlig helg.

Soliga kramar!   


Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards