Lambergsfruas  blogg

Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Nää - inte nu igen!

Av Lambergsfrua - 16 juli 2010 17:39

Jodå , nu igen!   

Än en gång lyckades jag slinta och knyckla till en tå, när jag tog spjärn mot pallen för att sätta mig tillrätta på en av våra höga stolar på balkongen. Ni som följer min blogg minns kanske, att exakt samma sak hände nån gång i våras också - tror jag att det var.


  Återigen var det "pektån" som fick sig en tryckare och lika förbaskade ont gjorde det. Jag kan lugnt säga, att det inte är direkt smärtfritt nu heller - och inte är det mycket att göra åt eländet. Tur att det är sommar och sandalväder.


Så har vi då vinkat av Sonen Peter, som har åkt hem till Göteborg igen. Det har varit trevligt att ha honom i närheten. Vi har ätit middag tillsammans och umgåtts varje kväll, medan de flesta dagarna har ägnats åt egna altiviteter. Han har bland annat utforskat stora delar av stan med omgivningar på cykel.


Jag måste bara få visa mina två foton av solnedgången i måndags kväll - kvällen före det enorma åskvädret som brakade loss på natten sen.

Dagen hade varit het och kvalmig och kvalmigheten höll i sig långt in på kvällen.  


Det var så fanatstiskt vackert - och jag har absolut inte trixat med fotona i PhotoShop. Det hade antagligen förstärkt effekten ytterligare, men här tycker jag att naturen klarar av effekterna så bra på egen hand   


Önskar er alla en fin fortsättning på fredagkvällen och en riktigt trevlig helg.

Soliga kramar!   


 
 
Ailas

Ailas

16 juli 2010 18:17

Stackare, vet hur det känns! Skickar massor med sympatier så här cybervägen och hoppas att det hjälper åtminstone lite.

Jag har haft dotter med fästman och två katter här, men nu har även de åkt hem, till den Stora Staden. Här råder alltså det stora lugnet och den stora latheten... låt vara att jag precis varit ute och klippt gräset.

Kram

http://ailas.svenskablogg.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

16 juli 2010 23:35

Aj, aj......är min första reaktion när jag ser bilden på din misshandlade tå :-)
och för andra gången :-)
den tån ser verkligen inte glad ut,
och ja det är tur att det är sommar och den inte tvingas in i stövlar eller vinterskor.

Men oj, vilka fina foton på solnedgången.
Solnedgångar och uppgångar kan vara bedövande vackra.
Kram

http://ingermaryissa1.blogg.se

 
Cina

Cina

17 juli 2010 11:40

Ajajajaj så ont detta ser ut.
Stackars tå....ja synd om dig oxå...hahahaaa.
OTROLIGT VACKAR BILDER!
kan du inte tävla med dessa någonstans??

Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 juli 2010 18:53

Vilken otur du hade det ser ut att göra ont. Förstår att det varit kul att ha sonen hos er och att ni haft det så trevligt. Det brukar bli så tomt när ens barn åker iväg igen. Alla har ju inte sina barn i samma stad.

Fantastiska kort du fick till och man förstår att det är ännu vackrare i verkligheten.

Ha en riktigt trevlig helg själv
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lambergsfrua - 19 februari 2023 12:45

  Januari brukar kallas  årets "längsta" månad. Den är mörk och många suger på ramarna efter julens julklappsutsvävningar. Vi har inte de problemen, men jag tyckte nog att årets januari var alldeles ovanligt mörk med sina korta dagar och långa nätte...

Av Lambergsfrua - 30 augusti 2022 20:15

  Morgnarna blir allt kyligare, kvällarna kommer allt snabbare och nätterna blir allt mörkare. Det verkar faktiskt som att hösten står och stampar i farstun. Men fortfarande har vi sensommar, så än behöver han (för det är väl en han?) inte göra sig ...

Av Lambergsfrua - 22 juni 2022 14:47

  Våren kom sent men nu har vi plötsligt passerat sommatsolståndet! Hur kunde det gå så snabbt??   Och det är ju nu sommaren börjar egentligen. Vi har många fina sommardagar och ljusa kvällar att se fram mot och njuta av.Allt gott önskar jag er fram...

Av Lambergsfrua - 11 juni 2022 12:45

 Vintern försvann och våren var efterlängtad men ack så tveksam. Det betydde att vi fick njuta lite längre av den, innan den plötsligt övergick till sommar. Här syns en flod av krokus i Museiparken.Maj och juni blommar mest heter det i ramsan och de...

Av Lambergsfrua - 10 mars 2022 12:30

  Vi Vi fick riktig vinter här i februari med ca 30 cm snö, som låg kvar ett tag. Snöröjarna jobbade dygnet runt, men hade ändå svårt att hinna röja allt,  innan mer snö föll. Följden blev halkolyckor och bland annat inställda tåg och bussar. Det bl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards