Lambergsfruas  blogg

Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Lambergsfrua - 28 juli 2010 22:28

Som jag redan berättat har man röjt vass i Tjärnen. Först var det bara en röjare men i förrgår och i går mufflade tre vassröjare fram och tillbaks, klippte och föste upp på strandkanten. Sent i går kväll var arbetet klart och då kördes de tre upp på flak och åkte  iväg till nya äventyr   


I morse, eller OK då i förmiddags var jag  nere vid bron och forograferade härligheten. Några små vassruggar är sparade - antagligen för änder och gäddor att gömma sig i.


Medan jag stod där sjösattes de här två vattenscootrarna i Kanalen och tuffade sen iväg ut mot Vänern - gissa om det gick lugnt och städat till. I vanliga fall brukar de här små bålgetingarna dra på för full gas, men de hade ju sett mig. Det är hastighetsbegränsat till 3 knop här...   


  Inne vid bryggorna i Tjärnen kan man nu se rejäla stånd med kaveldun - eller cigarrer som vi kallade dem som barn.


Gullriset blommar nu också - till glädje för den här humlan.


Idag har vi besökt goda grannar, som har en säsongsplats för sin husbil ute på Mörudden på Hammarö, vår södra grannkommun.


Där har de ordnat riktigt mysigt för sig med en insyns- och vindskyddad vrå utanför ätltet. Vi hade en trevlig pratstund och bjöds på fika.


Måste bara får visa hur hjälpsam vårt go'a barnbarn är. Inte nog med att han fixat och donat med en ny dator åt mig och installerat skrivaren/scannern/kopiatorn. Igår kom han dessutom hit och ordnade sladdhärvorna genom att stoppa in dem i platsrör - inte en helt godkänd ergonomiskt arbetsställning som synes   Tack Erik!


Sen vill jag tacka er kära bloggarvänner, som besöker min blogg och dessutom skriver några rader i kommentarerna. Jag uppskattar det mer än ni kan ana.   

Jag ska försöka skärpa mig när det gäller bloggvandringen. Jag brukar börja så smått och sen kommer annat i vägen. Suck. Det blir nog bättre framåt hösten.


I morgon blir det några timmars scanning av fraksedlar på LBC.

Så nu är det dags för skönhetssömnen i Loppelådan. "Jaha", säger MiML okänsligt med ett glatt flin. "Ska du bli den nya Törnrosa då eller. he he"


Önskar er alla en god natts sömn och en fin morgondag.

Soliga kramar!   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

GÄSTBOK

______________________

Klockan är:

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Väder Karlstad

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

Senaste besökare

RSS


Skapa flashcards